Česká televize posiluje na podzim roli koprodukce, odvysílá seriál natočený s Canal+
Veřejnoprávní médium již spolupracovalo například se slovenskou RTVS, rakouskou ORF, německo-francouzskou Arte, nově vznikl i seriál natočený hned ve třech zemích.
Česká televize posiluje roli koprodukčních formátů ve svém vysílání a na podzim jich nabídne hned několik. Jedná se o pořady natočené ve spolupráci se zahraničními subjekty. Jedním z nejzajímavějších je Princip slasti uvedený u našich severních sousedů pod názvem Zasada przyjemności. Jedná se o seriál natočený primárně polskou placenou televizí Canal+, do něhož Česká televize vstoupila jako koproducent. Z českých herců zde diváci uvidí Karla Rodena, Aňu Geislerovou, Lucii Zedníčkovou nebo Kryštofa Hádka. Canal+ Princip slasti odvysílal v uplynulých týdnech na svém prémiovém kanálu v Ultra HD rozlišení.
Roden se na podzim objeví na obrazovce České televize například v koprodukčním seriálu McMafie, který je zasazen do prostředí ruské mafie pohybující se ve Velké Británii. Podle generálního ředitele České televize Petra Dvořáka je vstup do atraktivních koprodukčních formátů dlouhodobou strategií veřejnoprávního média, jejíž proces byl nastartován již v roce 2011. „První přelom nastal v roce 2013, kdy jsme uzavřeli dohodu s německo-francouzskou televizí Arte. Nabízeli jsme jim česká témata s nějakým mezinárodním přesahem. Naučilo nás to a posunulo někam dál,“ sdělil na dnešní tiskové konferenci novinářům Dvořák.
Cizí tvůrci, kteří se na Českou televizi obracejí, oceňují podle šéfa Kavčích hor to, že mohou dělat stejně kvalitní tvorbu jako na zahraničních teritoriích, ale za výrazně výhodnějším podmínek. Petr Dvořák jako jeden z významných koprodukčních pořadů jmenoval i výpravnou historickou sérii Marie Terezie. Zatímco s Rozhlasem a televizí Slovenska (RTVS) nebyl v tomto směru problém, rakouská ORF se nejprve spolupráci bránila. „Jednání tvrvala dlouho, nicméně díky tomu, že jsme spojili síly, jsme vytvořili něco, co má evropskou kvalitu a podařilo se nám na pozici režiséra přilákat Roberta Dornhelma,“ konstatoval Dvořák.
Související
-
Česká televize řeší problematiku regionů, Prima je v souvislosti s DVB-T2 tajemná
Prima s Novou nadále deklarují šíření programů ve vysokém rozlišení pouze prostřednictvím placených služeb.
-
Česká televize upozorňuje diváky před startem MS v hokeji na DVB-T2 a HD, pomáhají Stach a Záruba
Nový promo spot má několik cílů – upozornit diváky nejen na nutnost přechodu na technologii DVB-T2, ale také možnost sledovat programy ČT v HD kvalitě.
-
Inspirace pro Českou televizi? Německá ARD natočila vtipná vzdělávací videa k digitalizaci
Veřejnoprávní vysílatel vysvětluje divákům například, co znamenají zkratky DVB-T2, HDTV nebo HbbTV. Lehce se přitom opře i do konkurenčního placeného modelu privátních TV.