CNN Prima News jde v DVB-T2 do multiplexu 22, přechod se rozjede na plno

Ukázka z vysílání zpravodajské televize CNN

Ve stejné síti bude FTV Prima šířit i své další televizní stanice. České Radiokomunikace dnes při příležitosti přechodu na DVB-T2 rozjíždí i vlastní informační kanál, který bude využívat také aplikací na bázi HbbTV.

Česká verze CNN, kterou připravuje společnost FTV Prima ve spolupráci s americkou centrálou zpravodajské stanice, bude v rámci pozemního vysílání DVB-T2 součástí multiplexu 22 Českých Radiokomunikací. Spuštění této digitální sítě proběhne na začátku příštího roku. Detaily ohledně jednotlivých termínů najdou zájemci v přiložené prezentaci. Součástí multiplexu 22 bude i další kanály FTV Prima. Jako první vypne DVB-T vysílání v Praze a středních Čechách Česká televize již 27. listopadu na Žižkově a Cukráku.

Velkým tématem posledních měsíců k diskusi byla obrazová kvalita stanic FTV Prima. Mediální skupina oficiálně tvrdí, že půjde o takzvaný formát SD+, tedy lepší SD rozlišení. Naše redakce předpokládá, že půjde o poměr 1440x1080, zatímco zákazníci placených služeb budou mít k dispozici plnou Full HD kvalitu, tedy 1920x1080i. Konkurenční Nova naopak zůstává v pozemním vysílání u nízké obrazové kvality. Obrazový formát televizí je tak v případě diskusí posledních měsíců zejména dobrou marketingovou komunikací.

České Radiokomunikace dnes spouští při příležitosti snahy o hladší přechod informační kanál „Nalaďte se na DVB-T2“, který je součástí Regionální sítě 8 pokrývající zejména krajská města. Nová stanice je hybridní, takže nabídne nejen nelineární vysílání, ale také archiv dostupný přes HbbTV. V aplikaci si bude možné také ověřit, kdy se v dané oblasti na DVB-T2 přechází, případně kdy se vypíná DVB-T. Při příležitosti blížícího se přechodu na DVB-T2 také České Radiokomunikace spustily inovovanou verzi portálu dvb2overeno.cz.

Informační kampaň k přechodu na DVB-T2 pojede na několika úrovních. Kromě intenzivní komunikace, kterou rozjely České Radiokomunikace, je na tomto poli také aktivní Česká televize. Ta již sérii spotů s odpovídající tematikou vysílala v minulosti, například v průběhu MS v hokeji. Podle informací portálu Digitální rádio plánuje Česká televize koncem září rozjet informační kampaň, která se přímo vypínání týká.  Jako první se logicky zaměří na Prahu. Několik dní před 27. listopadem budou diváci upozorňování na nutnost přechodu. Vlastní kampaň k DVB-T2 chystá i Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO).

Tiskova konference Českých Radiokomunikací k DVB-T2 - 3. září 2019 from Lukas Polak

Spustit audio
autor: Lukáš Polák

Související