Personalizovaný obsah je i cestou v oblasti online audia, ukazuje rozhlasová rodina Deutschlandradio
Personalizace obsahu se dnes stává standardem nejen u online videa, ale také audia. Projekt doporučovacího algoritmu nyní testuje německá rozhlasová rodina Deutschlandradio ve spolupráci s Universitou v Kolínu nad Rýnem. Umělá inteligence sleduje v rámci služby návyky uživatelů a podle toho jim doporučuje vhodné příspěvky.
Příprava implementace personalizované audiotéky probíhá ve spolupráci se stanicemi Deutschlandfunk, Deutschlandfunk Kultur a Deutschlandfunk Nova. Pro vizualizaci a editaci tematických zájmů pro jednotlivé uživatele byla navržena a otestována různá uživatelská rozhraní. Systém následně zobrazuje preference, které odvozuje z chování při používání služby a umožňuje tak naprogramovat vlastní rozhlasový zážitek.
V oblasti online audia je velmi aktivní i Český rozhlas. Ten vedle klasické lineární distribuce rozvíjí i portál mujRozhlas, který je jedním z jeho pilířů. Ze statistik, které Český rozhlas zveřejnil v rámci poslední zasedání Rady ČRo, vyplývá, že nejoblíbenější ondemand stanicí je Dvojka následovaná Vltavou a Radiožurnálem. Na Dvojce nejvíce táhne Četba na pokračování s více než 1,6 milionem přehrání za III. a IV. kvartál loňského roku.
Související
-
V Německu skončily další čtyři analogové FM kmitočty
Rozhlasová skupina Deutschlandradio pokračuje u našich západních sousedů s vypínáním slabších analogových kmitočtů v FM pásmu.
-
Rozhlasová rodina Deutschlandradio na poli DAB+ dlouhodobě roste
Rozhlasová rodina Deutschlandradio dlouhodobě na poli digitálního vysílání DAB+ roste. Ukázaly to aktuální výsledky Mediální analýzy Audio publikované v červenci.
-
Rozhlasová rodina Deutschlandradio vypne další analogový vysílač v FM pásmu
V následujících dnech dojde v sousedním Bavorsku k vypnutí dalšího vysílače v pásmu FM, který provozuje rozhlasová rodina Deutschlandradio.