Plochý televizor už je běžnou součástí českých domácností, Netflix si předplácí minimum lidí

Americká on-line videopůjčovna Netflix (ilustrační foto)

V českých domácnostech dominuje televize s bezplatnou nabídkou. Některou z placených internetových platforem má jen tři procenta domácností.

Plochý televizor, ať už LCD, LED nebo jiný, už je běžnou součástí českých domácností roku 2018. Ukázal to kontinuální výzkum společnosti Nielsen Admosphere, kterého se zúčastnil reprezentativní vzorek 3.064 respondentů. Firma ho prezentovala v rámci včerejší odborné konference Innovation Day. Vlastnictví televizoru v současné době deklaruje 94 % domácností, z toho plochý 86 %. Dominantním příjmem televize zůstává v českých domácnostech pozemní vysílání.

Něco málo přes pětinu domácností – 22 % – má v současné době televizor připojený k internetu, což uživatelům umožňuje využívat doplňkové funkce, jako jsou například videotéky ve formě aplikací, ale například také hybridní vysílání HbbTV. Z nedávného průzkumu, který prezentovala společnost FTV Prima je okolo jednoho milionu domácností, které tuto technologii využívá. Podle Nielsen Admosphere má HbbTV na svém televizoru nebo set-top boxu aktivních pouze 14 %.

Přibližně stejně populární jako hybridní vysílání je v českých domácnostech také možnost zpětného zhlédnutí pořadů – 16 %. I tato možnost pochopitelně vyžaduje nutnost připojení přijímače k internetu. Nemusí jít pouze o technologii HbbTV, ale tuto funkci nabízejí standardně i kabeloví a IPTV operátoři. Nelineární služby využívají pouhá tři procenta tuzemských domácností, k Netflixu, což je obří videotéka s archivem filmů a seriálů ve standardním, vysokém i Ultra HD rozlišení, se jich přihlásilo pouze 0,6 %.

Spustit audio
autor: Lukáš Polák

Související