Podnikatel Pařízek propojí Rádio Dálnice s televizí, plánuje podpořit i rozvoj DAB+

24. říjen 2018

Pro unikátní rozhlasovou stanici, jejíž projekt čerpal inspiraci také v zahraničí, získal provozovatel řadu významných partnerů.

Ostravský podnikatel Radim Pařízek dnes představil se svým týmem a partnery na tiskové konferenci projekt Rádia Dálnice, jediného čistě dopravního rádia v České republice. Pařízek se pro něj inspiroval v sousedních i vzdálenějších zemí. Podobná rádia fungují například v Bavorsku (BR Verkehr), Itálii (Isoradio) nebo Francii (FM 107.7). Radim Pařízek plánuje Rádio Dálnice propojit i se svým dalším projektem Info TV. Stanice je aktuálně dostupná v Brně, v následujícím měsíci plánuje zamířit do multiplexu 4 v Praze, a později i Ostravě.

Nicola Pařízková, ředitelka Info TV, uvedla, že cílem je nabídnout divákům vysílání této stanice primárně ve veřejných prostorech, doma ji primárně konzumovat nebudou. Podle majitele stanice Radima Pařízka by mohlo Rádio Dálnice na týdenní bázi oslovit okolo sto tisíc posluchačů. Cílit přitom plánuje i na zahraniční řidiče, kterým chce nabídnout zpravodajství v anglickém jazyce. Zahraniční řidiči se mají o existenci rádia dozvědět například z informačních tabulí, na odpočívadlech apod.

Radim Pařízek je podobně jako nový většinový majitel metropolitních rádií Expres a Classic Praha, která plánují vstoupit do multiplexu ČRa DAB+, podpořit digitalizaci rozhlasového vysílání. „DAB+ je bez pochyby moderní platformou, kterou chceme do budoucna rozvíjet. Digitalizaci se rozhodně bránit nebudeme. Dnes má řada řidičů v automobilech už DAB+ tuner. Tuto platformu nebudeme podceňovat a do budoucna s ní počítáme,“ konstatoval Pařízek s tím, že nemá problém ani s případnou spoluprací s Českým rozhlasem.

Projekt Rádia Dálnice už je známý řadu let. Ostravský podnikatel ho původně plánoval spustit již začátkem roku 2010, nicméně narazil zejména na odpor velkých komerčních hráčů, kteří žalobami jeho spuštění de facto na řadu let zablokovali. Rádio Dálnice stojí zejména výhradně na pokrytí hlavních dálničních tahů a silnic z desítek nízkovýkonných vysílačů v pásmu VKV. Kvůli většímu zásahu však využije Pařízek ve formě Dopravního expresu i soukromé Rádio Hey Miroslava Pýchy, kterého označil za dlouholetého kamaráda.

Majitel stanice se na tiskové konferenci snažil rozptýlit pochyby o smysluplnosti svého projektu. „Dopravu v podobě, v jaké ji nabídneme my, nebude schopný nabídnout nikdo další. Pro nás je úplně na prvním místě,“ uvedl Radim Pařízek, podle něhož bude další rovina projektu osvětová. Stanice plánuje vysílat speciální spoty, které upozorní na rizika, která na řidiče za volantem čekají. Stanice navázala spolupráci s Ředitelstvím silnic a dálnic, Národním dopravním informačním centrem, BESIP, dopravní policií nebo projektem RODOS.

autor: lukpo
Spustit audio

Související