Posluchači jsou digitálnímu rádiu v Norsku věrní i v digitální éře, na čele je veřejnoprávní rozhlas NRK
Výsledky uvítaly i privátní skupiny Bauer Media a P4. Realizátorem nového „Radioprojektu“ je agentura Nielsen.
Rozhlasové vysílání poslouchají v Norsku necelé čtyři miliony lidí, což je podíl 66,6 %. Ukázala to v lednu prezentovaná čísla společnosti Nielsen. Norsko je přitom první zemí na světě, která se rozhodla pro opuštění pásma VKV a přechod na digitální formu vysílání. V případě terestrického signálu šlo o pozemní rádio DAB+. Největší popularitu má v této skandinávské zemi veřejnoprávní rozhlas NRK, který je celkově se svými stanicemi nad třemi miliony posluchači. Na čele jednotlivých programů je okruh NRK P1. Detailní výsledky jsou zde.
Nielsen nyní realizuje novou podobu „Radioprojektu“, který se ukazuje jako spolehlivá metoda, protože stanice dosahují přibližně stejné poslechovosti jako u předchozího modelu, respektive obliba rádia ještě více vzrostla. Rozhlasové vysílání zůstává stejně jako v České republice jedním z nejdůležitějších médií a s prezentovanými výsledky jsou jednotlivé mediální domy, jmenovitě NRK, Bauer Media a P4, spokojeny. Analogové pozemní vysílání v Norsku bylo v případě velkých rozhlasových skupin ukončeno již se závěrem roku 2017.
Související
-
Není důvod k návratu na VKV, reaguje na kritiku nejúspěšnější privátní rádio v Norsku
Aktuální výsledky poslechovosti ukazují, že přízeň publika se směrem ke stanici zvyšuje a nikoliv naopak snižuje.
-
Konference Radiodays Europe prezentovala úspěch digitálního...
Loajalita norských posluchačů k rozhlasovému vysílání je velká. 98 % z nich jich věnuje pozornost rádiu na týdenní bázi.
-
Týdenní poslechovost rádia v Norsku se po vypínání VKV...
„Posluchači jsou rozhlasovému vysílání věrní, ale potřebují více času proto, aby nahradili všechna rádia v domácnosti digitálními,“ uvedl Ole Jørgen Torvmark, šéf k...