Radio v Německu: 52 milionů posluchčů denně a rostoucí obliba

15. květen 2025

Podle aktuální studie ma 2025 Audio I, tamní obdoby Radioprojektu, zůstává rádio v Německu nedílnou součástí života. Každý den si ho naladí 52 milionů lidí, což odpovídá 92,4 % populace. Denní dosah rádia se meziročně zvýšil na 74,4 % a průměrná doba poslechu stoupla na 251 minut. Rádio tak potvrzuje svou pozici nejsilnějšího a nejdůvěryhodnějšího zvukového média v zemi.

Čtěte také

Studie ma 2025 Audio I ukazuje, že rádio v Německu denně oslovuje 52 milionů posluchačů. Denní dosah se zvýšil na 74,4 % a celkově poslouchá rádio 92,4 % obyvatel. Průměrná doba poslechu vzrostla na 251 minut denně, což je o 8 minut více než v roce 2015. Rádio tak navzdory rostoucí konkurenci digitálních médií zůstává stabilním a silným médiem. Pestrou programovou nabídku přináší oproti FM technologie DAB+.

Pozitivní trend je patrný i u mladších posluchačů ve věku 14 až 49 let. U této skupiny vzrostla průměrná doba poslechu klasického rádia o 9 minut na 196 minut denně. I přes mírný pokles denního dosahu o 0,7 % zůstává rádio mezi mladými stabilně oblíbené. Výsledky studie potvrzují, že rádio dokáže oslovit i mobilnější a digitálně orientované publikum. Boj o posluchače je však díky obrovské velikosti trhu obtížný.

Čtěte také

Rádio vyniká nejen šíří svého zásahu, ale také důvěrou, kterou mu posluchači projevují. Nabízí aktuální informace, silné emoce a bezprostřední kontakt s publikem. Pro zadavatele reklamy představuje rádio stabilní a efektivní kanál s vysokou plánovací jistotou a prokazatelnou účinností. „Rádio má sílu budovat značky a poskytuje inzerentům potřebnou jistotu i v rozmanitém mediálním prostředí,“ říká Grit Leithäuser, ředitelka Radiozentrale.

Do letošní studie byly poprvé zahrnuty i výsledky online dotazování (CAWI) pro věkovou skupinu 14–49 let. Tato metodická novinka umožňuje lépe zachytit chování mobilnějších uživatelů a zajišťuje, že výsledky odpovídají současné fragmentované mediální realitě. Data Mediaanalyse tak zůstávají klíčovým nástrojem pro plánování a rozvoj rozhlasového trhu v Německu. Novou metodiku poslechovosti představil v dubnu i český rozhlasový trh.

autor: lukpo
Spustit audio

Mohlo by vás zajímat