Rakušané zahajují první velkou kampaň k propagaci DAB+, investují do ní dva miliony eur

Rakouská vlajka

Diváci a posluchači narazí na reklamní kampaň v televizi na kanálech mediální skupiny ProSiebenSat.1, rozhlasovém vysílání, PR materiálech i na sociálních sítích.

Rakousko zahájí v sobotu 7. prosince první velkou reklamní kampaň sloužící k propagaci digitálního rozhlasového vysílání DAB+. Investice do ní budou ve výšce přibližně dvou milionů eur, tedy v přepočtu přibližně 51 milionů korun. Do kampaně se zapojí všichni privátní vysílatelé, kteří se podílejí na chodu multiplexu DAB+ Austria. Diváci a posluchači na ni narazí v televizi na kanálech mediální skupiny ProSiebenSat.1, rozhlasovém vysílání, PR materiálech i na sociálních sítích.

Ve středu 11. prosince proběhne v Rakousku další fáze zavádění digitálního rádia DAB+, a to z vysílačů Innsbruck-Patscherkofel, Salzburg-Gaisberg a St. Pölten-Jauerling. 77 procent rakouské populace bude mít před letošními Vánocemi zajištěn příjem multiplexu DAB+ Austria. Příjem sítě dále od rakouských hranic se bohužel komplikuje, a to díky vznikajícím kolizním kmitočtům, namátkou 5B Klatovy (vs Salzburg), 5D Černá hora (vs Jauerling) nebo 8A Strážník (vs Graz).

Další rozšiřování pokrytí je plánováno na 25. srpna 2020. Vstup na digitální rozhlasový trh chystá také nová stanice NJOY 91.3. V průběhu příštího roku by mělo být možné u našich jižních sousedů přijímat skrze tamní multiplexy okolo 30 stanic. Předpokládá to Wolfgang Struber, předseda Digitalradio Österreich.

Spustit audio
autor: Lukáš Polák

Související