Rozhlasová digitalizace v Polsku potřebuje jasnou strategii, upozorňuje tamní asociace

V případě, že by před sebou celý proces neměl jasně vytyčené kroky, nelze počítat s tím, že bude úspěšný. Rozhlasové digitalizace se u našich východních sousedů účastní prozatím pouze veřejnoprávní rozhlas a menší komerční hráči. Velká rádia ji ignorují.

Asociace Cyfrowa Polska (Digitální Polsko) upozorňuje na to, že aby se digitalizace tamního rozhlasového éteru vydala úspěšnou cestou, musí být učiněna řada kroků, které budou součástí jasné a komplexní strategie. Pokud se tak nestane, digitální rádio zůstane na okraji zájmu společnosti. Stanovit by se měly zejména časové horizonty a podmínky, za nichž bude možné přechod z analogového na digitální vysílání realizovat. Cyfrowa Polska to uvedla začátkem června v tiskové zprávě.

Organizace mimo jiné vyzvala ministra pro digitalizaci Marka Zagórského, aby jmenoval speciální pracovní tým, který by takový plán sestavil. Patřili by sem odborníci napříč trhem, ale také provozovatelé vysílání, zástupci regulátorů a zástupci výrobců elektroniky. „Polsko by mělo proces digitální digitalizace zahrnout do digitální transformace země,“ uvádí se mimo jiné v dopise pro polského ministra. Zájem o DAB+ vysílání v Polsku je prozatím malý. Zúčastní se ho pouze veřejnoprávní rozhlas, v několika městech pak fungují komerční sítě, které však využívají pouze menší hráči.

Spustit audio
autor: lukpo

Související