Skupina spoluvlastněná podnikatelem Křetínským vstoupila do německé ProSiebenSat.1

Daniel Křetínský (archivní foto)

Skupina Czech Media Invest (CMI), kterou spoluvlastní český podnikatel Daniel Křetínský, koupila podíl zhruba 4,07 procenta v německé televizní a rozhlasové společnosti ProSiebenSat.1 Media. CMI dodala, že jde o první krok v nové strategii, která spočívá v nákupu minoritních akciových podílů v evropských mediálních společnostech.

"Tato investice pro CMI přináší i prvek diverzifikace, kdy po výraznějších investicích do oblasti tisku, včetně digitálních aktiv, a vstupu na trh rádií, investuje také do oblasti lineární celoplošné televize, která je spolu s internetem dominantním formátem na reklamním trhu," uvedla CMI.

Křetínskému patří v CMI poloviční podíl. Dalšími spolumajiteli jsou Patrik Tkáč se 40 procenty a Roman Korbačka s deseti procenty. Křetínský a Tkáč letos podnikli prostřednictvím své investiční skupiny EP Global Commerce (EPGC) neúspěšný pokus o převzetí německé obchodní firmy Metro.

CMI vydává v ČR čtyři deníky a několik desítek časopisů. Je rovněž vlastníkem rozhlasových stanic v ČR a v Rumunsku. Od loňska je skupina CMI také majitelem několika francouzských tiskových periodik, koupila i podíl v prestižním deníku Le Monde.

"Vítáme každého investora a považujeme to za potvrzení své strategie," uvedla společnost ProSiebenSat.1 ve vyjádření pro agenturu Reuters. Firma se nyní snaží rozšířit své aktivity v oblasti e-commerce, aby kompenzovala slabé reklamní příjmy z televizních aktivit.

"Jsme přesvědčeni, že silné lineární evropské televize, které jsou správně schopny reagovat na vývoj vnějšího prostředí, mají dobrý ekonomický potenciál i do budoucna, a nesdílíme skeptičtější pohled většiny trhu, který se projevil poklesem tržních hodnot řady evropských televizí,“ uvedl Branislav Miškovič, člen představenstva a finanční ředitel skupiny CMI.

Skupina ProSiebenSat.1 je dobře známá i českým divákům, zejména těm satelitním. Z družice Astra na pozici 19,2 stupně východně je možné přijímat její volně šířené německé programy ProSieben, Sat.1, Kabel Eins, Sixx, Sat.1 Gold, ProSieben Maxx a Kabel Eins Doku, v Rakousku pak ovládá televizní stanice Puls 4, Puls 24, ATV a ATV II. Vybrané stanice lze najít i v nabídkách českých operátorů (Digi TV, Kuki).

Spustit audio
autor: Lukáš Polák|zdroj: ČTK

Související