Amazon udělal se svou streamingovou službou další krok vedle, českému divákovi servíruje nicneříkající reklamu

23. srpen 2021

Služba Amazon Prime Video se na českém trhu snaží najít po letní lokalizaci místo mezi dalšími streamingovými giganty. Na sociální síti Facebook spustila „náborové video“ na získání nových zákazníků. Stylem, jakým je video provedeno, ale českého uživatele nezíská.

Americká společnost Amazon si zadala na sociální síti Facebook reklamu, která je díky titulkům a popisku v češtině cílena přímo na lokálního diváka. Problém je však v tom, že promo obsahuje takové záběry, které budou bez pochyby fungovat na potencionální předplatitele ve Spojených státech, ale v České republice nikomu příliš neřeknou. Jde mimo jiné o upozornění problematiky některých etnik, rozdíly mezi nimi apod.

V reklamě, která aktuálně běží na sociální síti, jsou použity například záběry z původních seriálů This Is Us (Tohle jsme my), filmu Sound of Metal nebo historického dramatu Underground Railroad (Podzemní železnice). Při sledování této kampaň divák snadno získá dojem, že manažeři amerického giganta vůbec neuvažovali nad lokálními specifiky, na něž aktuálně hodně sází konkurenční skupina Nova při snaže o navyšování publika portálu Voyo.

Je jasné, že pro streamingové obry, jako je právě Netflix nebo Amazon není Česká republika a další země v regionu, mj. Slovensko, příliš podstatné a zaměřují se na jiné trhy, ale když už připraví cílenou reklamu, musí toto promo regionální specifika zahrnovat. Amazon ve své reklamě pochopitelně mohl čerpat ze svých oblíbených titulů, záběry, které však směrem k českému divákovi použil tentokrát, jsou prakticky nic neříkající. Firma by udělala nejlépe, kdyby si najala experty v regionu a s nimi plánované kroky konzultovala.

Spustit audio

Související