Český rozhlas Lidovka bude nízkonákladovou stanicí, zvažujeme jeho podobu, říká René Zavoral
Generální ředitel Českého rozhlasu René Zavoral v rozhovoru pro server Médiář potvrdil, že portfolio veřejnoprávního média se má rozšířit o digitální stanici s názvem Lidovka. V současné době vedení zvažuje, zdali takový projekt věnovat čistě folklóru nebo i dechové hudbě.
„Hudební folklór si říká o kvalifikovanou digitalizaci a zpracování. ČRo by se měl tématu věnovat systematicky, v partnerství se specializovanými pracovišti. Výsledkem by mohlo být spuštění nové nízkonákladové digitální stanice vysílající čistě lidovou hudbu,“ uvedl mimo jiné ve svém kandidátském projevu ze srpna letošního roku Zavoral. Tento dokument lze nalézt v plné podobě na webu Rady Českého rozhlasu.
Podle Reného Zavorala by po vzniku Českého rozhlasu Lidovka bylo možné dechovku přesunout z regionálních studií právě na čistě digitální stanici. „Vedle D-duru a Jazzu je folklór poslední z výrazných segmentů hudby, který ještě nemáme obsazen, a stejně jako v případě těchto existujících stanic půjde o nízkonákladový projekt,“ přiblížil v rozhovoru pro Médiář generální ředitel Českého rozhlasu René Zavoral.
Český rozhlas Lidovka by byl určen nejstarším posluchačům, podobně jako nedávno spuštěná stanice Pohoda. Projekt by byl de facto samohrajkou, tedy byl by odbavován automaticky a nepotřeboval zásah „zvenčí“, naprogramován by byl podle předem daných kritérií. „Strategie bude zajistit penetraci digitálních přijímačů u nejstarší skupiny posluchačů a pákou k tomu by měla být právě nová programová nabídka v digitálním prostředí,“ upřesnil Zavoral.
Související
-
Český rozhlas natočil nová vzdělávací videa s Jiřím Chumem, začala další vlna kampaně Doba DABová
Český rozhlas před koncem letošního roku spouští další vlnu kampaně s názvem Doba DABová.
-
Český rozhlas zintenzivňuje kampaň k vypínání AM vysílačů a spouští infolinku
Ode dneška bude pod hlavičkou Českého rozhlasu fungovat externí call centrum.
-
René Zavoral: Staniční portfolio považuji více méně za konečné
Současnou programovou nabídku Českého rozhlasu považuje jeho staronový generální ředitel René Zavoral za optimální.