Český rozhlas Radiožurnál přichází s novou vizuální identitou
Český rozhlas Radiožurnál obměňuje v rámci rozsáhlé marketingové kampaně svoji vizuální identitu. Jejím cílem je vytvořit dlouhodobý vizuální styl nejposlouchanějšího rádia v České republice a přiblížit se i k mladším posluchačům. Námět i realizace pochází z grafického studia Českého rozhlasu.
Čtěte také
„Komunikační strategie nové identity Českého rozhlasu Radiožurnál reflektuje potřeby značky s ohledem na rozlišné cílové skupiny. Výrazným grafickým prvkem klíčového vizuálu je displej, ohnisko a fokus, které provázejí současnou dobu digitální společnosti. Metaforou tyto objekty zdůrazňují, že stanice veškeré informace přináší pod drobnohledem,“ uvedl Jiří Malina, ředitel Marketingu a digitálních služeb.
Základní narativ vizuální komunikace reflektuje charakter Radiožurnálu. Zpravodajská stanice přináší informace v denním proudu, v detailu i v celku, lokální i globální, domácí i zahraniční, v jasném přehledu a v souvislostech.
„Radiožurnál potřebuje univerzální a přímočarou architekturu značky. Zároveň nelze opomenout důležitý faktor identifikace posluchačů s brandem samotným. Zvolili jsme proto takovou vizuální komunikaci, která reflektuje zaměření stanice. Nový vizuální styl evokuje optický zoom, dalekohled, periskop či mikroskop, který znázorňuje detailní zaměření stanice na informace. Grafické i obsahové prvky jsou modulární jako stavebnice, takže je lze upozadit nebo naopak zvýraznit podle typu cílové skupiny,“ doplnil František Novotný z Grafického studia Českého rozhlasu.
Čtěte také
Pro první část kampaně zachytil fotograf Benedikt Renč moderátorské osobnosti zpravodajské stanice - Lucii Výbornou, Jana Pokorného, Petra Krále, Matěje Skalického a Markétu Chaloupskou s investigativním týmem, jejichž rozhlasová práce se dlouhodobě těší vysoké popularitě. Kampaň také poukazuje na to, že stanice posluchačům zpříjemňuje každý den a můžou ji poslouchat kdekoliv, v zaměstnání, při jízdě v autě, i při trávení volného času.
Nový vizuální styl se představí po celé České republice v marketingové kampani zahrnující outdoor nebo online i print. Claim Radiožurnálu „Každý den s Vámi“ zůstává i nadále neměnný.
Nový vizuální styl vznikl v Oddělení marketingu Českého rozhlasu. Autorem je František Novotný z Grafického studia Českého rozhlasu. Komunikaci značky zajišťuje brand manažerka Českého rozhlasu Radiožurnál Vladimíra Neřoldová.
Související
-
Stanice Radiožurnál a Plus začaly vysílat zpravodajství v ukrajinštině
Český rozhlas připravil další aktivitu pro ukrajinské uprchlíky v České republice, zpravodajství v jejich rodném jazyce.
-
Český rozhlas spouští dva nové FM vysílače pro stanice Radiožurnál a Dvojka v Brně
Pro město Brno a okolí byly spuštěny dva nové vysílače. Od středy 1. prosince zajistí místním obyvatelům poslech stanic Český rozhlas Radiožurnál a Český rozhlas Dvojka.
-
Nejposlouchanější stanicí v DAB+ je Radiožurnál, ladí ho takto přes sto tisíc lidí
Obyvatelé Česka ladí na platformě DAB+ nejčastěji stanici Radiožurnál. Ukázaly to aktuální výsledky poslechovosti Radioprojekt za první a druhý kvartál letošního roku.