Nejúspěšnější rozhlasovou stanicí je stále Radiožurnál, Český rozhlas Plus opět získal nové posluchače

11. květen 2022, aktualizováno

Aktuální výsledky poslechovosti Radioprojekt za poslední kvartál loňského a první kvartál letošního roku přináší znovu dobré zprávy pro Český rozhlas. Radiožurnál zůstává s 884 tisíci denních a 1,67 milionem týdenních posluchačů jedničkou rozhlasového trhu. Český rozhlas Plus navýšil objem publika v obou kategoriích. Aktuální data se vztahují k poslednímu kvartálu loňského a prvnímu kvartálu letošního roku.

Čtěte také

Radiožurnál si udržel prakticky stejnou denní i týdenní poslechovost jako v minulém období. U první hodnoty došlo k navýšení o deset tisíc a ve druhé skupině se tato hodnota téměř nezměnila. Radiožurnál poslouchá denně 884 tisíc posluchačů, týdně pak 1,67 milionů posluchačů. Stanice je zároveň nejposlouchanějším okruhem v několika regionech včetně Prahy, kde ho týdně ladí 273 tisíc lidí, což znamená podíl na trhu v této oblasti ve výši 14,4 %. Stanice je dále jedničkou v jižních Čechách, na jižní Moravě a ve Zlínském a Moravskoslezském kraji.

Stanice má na tuzemském rozhlasovém trhu podíl 11,5 % a i v tomto směru ji tedy patří pozice jedničky, následovaná je stanicemi Blaník a Impuls. Radiožurnál má velmi loajální posluchače. Patří do kategorie stanic, kde se přízeň posluchačů pohybuje mezi 80 a 90 %. V případě Českého rozhlasu Radiožurnál je tato hodnota 90,1 %. Stanice zaznamenala také největší odchod, ale zároveň i příchod nových posluchačů, který dosáhl hodnoty přes 100 tisíc. O žádný propad poslechovosti se tak v reálu nejedná.

Čtěte také

Nadále rostoucí poslechovost vykazuje Český rozhlas Plus. Denní hodnota dosáhla 157 tisíc lidí, týdenní pak 252 tisíc lidí. Ve druhé kategorii jde dokonce o nárůst o rovných 20 tisíc posluchačů. Český rozhlas se může pochlubit prvenstvím i v kategorii regionálních stanic, kde je dlouhodobě lídrem brněnské studio. Aktuální výsledky mu přisoudily 111 tisíc denních a 171 tisíc týdenních posluchačů.

„Český rozhlas svými výsledky poslechovosti opět prokázal, že i v dobách krizových plní kvalitně roli důvěryhodného a spolehlivého informačního média, které si dokáže získat přízeň posluchačů. Mé poděkování patří všem rozhlasákům, kteří se svým úsilím na nejlepším výsledku ČRo v posledních letech podílejí. Pozice lídra rozhlasového trhu se v případě Radiožurnálu již jeví jako dlouhodobá a stabilní, navíc ji umocňuje rekordní poslech sesterské stanice ČRo Plus. Radost mám i z výsledků našich programových stanic Dvojky a Vltavy a samozřejmě i z výrazného posílení regionálních studií Českého rozhlasu. Ukazuje se, že nejen zpravodajství a publicistika jsou pilíři vysílání Českého rozhlasu,“ uvedl generální ředitel Českého rozhlasu René Zavoral.

Čtěte také

V kategorii komerčních rádií je v týdenní poslechovosti s hodnotou 1,565 milionu jedničkou Evropa 2, v denních datech pak Impuls – 716 tisíc posluchačů. Zástupci realizátorů Radioprojektu, kterými jsou agentury Median, STEM/MARK, Nielsen Admosphere, uvedli, že výsledky poslechovosti jsou tentokrát mimo jiné ovlivněny válečným konfliktem na Ukrajině, který začal v únoru. Právě tato skutečnost nahrává stanicím s formátem jako jsou Radiožurnál nebo Plus.

Radioprojekt probíhá formou telefonického dotazování, a to na vzorku přibližně 15 tisíc respondentů. Čísla denního a týdenního zásahu se prakticky nemění. Aktuálně jsou hodnoty: denní 54,2 %, týdenní 82,8 %, průměrná denní doba poslechu rádia je 269 minut.

autor: lukpo
Spustit audio

Související