DAB+ poslouchají v Německu zejména muži, největší podporu má ve skupině 30 až 59 let
33,6 procenta mužů v Německu konzumuje rozhlasové vysílání prostřednictvím digitálního rádia DAB+, ženy jsou v této kategorii zastoupeny 23,5 procenty. Vyplývá to z výsledků Mediální analýzy 2024 Audio I, tamní obdoby Radioprojektu, která byla zveřejněna 20. března. DAB+ jako distribuční kanál je nejpopulárnější ve skupině lidí od 30 do 59 let.
Čtěte také
Konzumace audia v Německu je velmi oblíbená. Součet všech distribučních kanálů oslovuje 92,7 procenta mužské, německy mluvící populace ve věku 14 a více let a dokonce 94,6 žen využívá alespoň jednu audio nabídku v nejširším okruhu posluchačů. Pokud jde o denní dosah (po-pá), ženy mírně dominují s 76,8 procenta (versus 73,1 procenta). Muži naopak věnují svému oblíbenému programu o něco déle, a to 257 minut (234 minut pro posluchačky).
Rozdíly mezi oběma pohlavími se objeví ve chvíli, když se blíže podíváte na různé typy příjmu. DAB+ stanice jsou výrazně populárnější mezi muži, přičemž podíl je 33,6 procenta ve srovnání s 23,5 procenty u žen. Více mužů je osloveno také z hlediska denního dosahu ve všední dny (18,1 procenta mužů, 10,7 procenta žen). S 27,5 procenta oslovují online audio nabídky také více posluchačů mužů než posluchaček (23,3 procenta).
Související
-
Německo slaví Světový den rádia v nejlepší možné kondici
13. únor stanovila organizace UNESCO jako Světový den rádia. Naši západní sousedé hodnotí rozhlasové vysílání jako rozmanité, populární a zejména digitální.
-
Varovný systém přes DAB+ bezpečně funguje, hlásí Německo
V den celostátního varování se digitální pozemní vysílání DAB+ ukázalo jako důležitý, robustní a spolehlivý kanál pro přenos zpráv v případě krize.
-
Německo přijde na konci roku o celoplošné digitální sportovní rádio
Německá společnost Teutocast oznámila v pondělí 19. prosince, že na konci letošního roku, konkrétně na Silvestra, ukončí distribuci svého digitálního sportovního rádia.