DAB+ si vede v Německu nejlépe u posluchačů mezi 30 až 59 lety
Aktuální Mediální analýza Audio 2022 zveřejněná na konci března ukázala, že digitální rozhlasové vysílání DAB+ se těší největší popularitě u posluchačů mezi 30 až 59 lety, a to s 27,2 %. Prakticky totožná hodnota, o jednu desetinu procenta menší, je ve skupině do 49 let. Celkem je DAB+ zastoupen u 24,5 % Němců starších 14 let.
Oproti mediální analýze ze stejného období loňského roku si DAB+ polepšil o více než čtyři procentní body. Zájem ve skupině 50+ je přes 22 % a u publika staršího 60 let pak okolo 19 %. Meziroční nárůst digitálního rozhlasového vysílání dosáhl hodnoty přibližně 20 %. DAB+ tvoří pilíř poslechu rozhlasového vysílání vedle analogového rádia a online audia. Tyto tři kategorie dohromady tvoří celkově hodnotu 93,5 %. Rádio je tak ve velmi dobré kondici.
„V sociálně nejisté době jsou média vystavena zkoušce. Neustálé využívání rozhlasového vysílání v průběhu let, bez ohledu na způsob jejich přehrávání, je silným znakem toho, že nabídky rádií jsou vždy aktuální,“ uvedla jednatelka Rozhlasové centrály Grit Leithäuser a doplnila: „Směs informací a zábavy a zasazení celého mixu do správné tonality je důležitým přínosem v německém mediálním prostředí, zejména s ohledem na současnou situaci.“
Související
-
Posilování DAB+ v Německu přinese do budoucna regulaci FM kmitočtů
Pozice digitálního rozhlasového vysílání DAB+ v sousedním Německu je rok od roku silnější.
-
Konference DAB+ im Dialog: Technologii v Německu podporují další soukromá rádia
Odborná konference DAB+ im Dialog 2022, která se ve druhé polovině března konala v Berlíně, přinesla opět optimistické zprávy pro digitální rozhlasové vysílání.
-
Další kampaň na propagaci DAB+ rádia proběhne v Německu příští měsíc
Na období od 16. do 29. května naplánovala organizace Digitalradio Deutschland se svými členy další vlnu informační kampaně pro propagaci pozemního vysílání DAB+.