Komerční televize v Polsku jdou s HbbTV očekávanou cestou, následují české kolegyně
Nejen možnost nabídnout divákům doplňkový servis k vysílání, ale také šance využít připojené televizory k zobrazení reklamy, to je zcela logická cesta, kterou jdou i komerční stanice v sousedním Polsku. Ukázkou těchto aktivit jsou nedávné kroky privátní stanice Polsat. Možnosti HbbTV u našich severních sousedů kopírují de facto české stanice.
Polsat zavedl HbbTV servis před několika měsíci v době, kdy se země připravovala na migraci z pozemního vysílání DVB-T na DVB-T2. Ta v případě celoplošných sítí s výjimkou veřejnoprávního multiplexu 3 včera skončila. Jak informoval portál Wirtualnemedia.pl, komerční vysílatel nabídl aplikaci, která nabádá diváka k využití zpětného kanálu, druhá mu pak přímo zobrazovala reklamu od konkrétního inzerenta.
V případě interaktivní aplikace Farma měli diváci možnost vybrat soutěžícího, který by se zapojil do duelu a mohl tak případně opustit soutěž. Vysílatel však informoval, že hlasování diváků nemá vliv na vyřazení soutěžících. Šlo skutečně o test a vyzkoušení interaktivního prvku. Potenciál HbbTV odhalila v Polsku už společnost Coca Cola, která nabídla zapojení do soutěže o ceny. Na poli HbbTV reklamy u nás jsou aktivní jak Nova, tak i Prima.
Související
-
Televize Kuki upravila nabídku polských programů, Polsat vystřídaly kanály veřejnoprávní TVP
Z nabídky internetové televize Kuki zmizely polské komerční kanály Polsat a Super Polsat.
-
V polském multiplexu 4 vysílá volně zpravodajská stanice Wydarzenia 24, nahradila Polsat News
Polský DVB-T multiplex 4 opustila ke konci srpna zpravodajská stanice Polsat News. Na její pozici je nyní nově k dispozici kanál Wydarzenia 24.
-
Polsat vstoupil do světa červeného tlačítka, polské kanály nasadily v DVB-T technologii HbbTV
Polsat je další polskou mediální skupina, která bude svým divákům nabízet v pozemním vysílání službu na bázi technologie HbbTV, takzvané virtuální červené tlačítko.