Na příchod „streamingových válek“ se připravujeme od roku 2012, prohlásil šéf Netflixu

20. září 2019

Netflix se chce podle Reeda Hastingse nadále zaměřit na originální obsah a nebude poskytovat sportovní přenosy, jako to dělá například v omezené míře konkurenční Amazon.

Americká on-line služba Netflix se již od roku 2012 připravuje na příchod „streamingových válek“, tedy ostrého souboje videoportálů o klienty. Na konferenci Royal Television Society (RTS) v Cambridge to dnes prohlásil Reed Hastings, generální ředitel Netflixu, kterého citoval například portál Hollywood Reporter. „Jsem trochu překvapený, že příchod tohoto období trval tak dlouho,“ konstatoval Hastings. Nová éra streamingových služeb začne v listopadu se spuštěním Apple TV+ a Disney+. Druhá služba prozatím v Česku nebude.

Netflix se chce podle Hastingse nadále zaměřit na originální obsah a nebude poskytovat sportovní přenosy, jako to dělá například v omezené míře konkurenční Amazon. Experimentovat nechce ani s termíny vydání. Divák by měl mít plnou jistotu, kdy se jednotlivých titulů dočká. Šéf Netflixu zároveň zopakoval nutnost vzrůstajících investic do originální tvorby z důvodu zvyšující se konkurence. Zmínil zejména seriál The Crown (Koruna), který doprovodil i vznik výrobního centra v areálu Shepperton Studios.

Reed Hastings svým zaměstnancům klade na srdce, aby se zaměstnanci spíše než na boj s konkurencí zaměřili na samotného zákazníka. „Když jsme přišli v roce 2012 se seriálem House of Cards, lidé se nás ptali, proč nemáme licenci pouze na obsah. My už jsme ale tehdy věděli, že tyto společnosti budou mít do budoucna přímý vztah se svými zákazníky,“ konstatoval Hastings a potvrdil tak fakt, že o původní originální produkci se bát Netflix nemusí a zůstává nadále v jeho nabídce jako silný magnet pro jeho zákazníky.

autor: lukpo
Spustit audio

Související