Nová specifikace DVB-TA přináší možnost přenášet reklamu skrze širokopásmové připojení
Rozšířené možnosti pro inzerenty jsou realitou díky spolupráci organizace DVB a HbbTV asociace. V jednu chvíli je možné nahradit spot v lineárním vysílání jiným spotem dostupným po síti. Technologie přesně říká, kdy daný reklamní blok začíná a kdy končí.
Řídící výbor organizace DVB minulý týden informoval o dalších novinkách souvisejících s distribucí signálu. Za zmínku stojí v tomto směru zejména specifikace pro cílenou reklamu označovanou zkratkou DVB-TA. Tato technologie umožňuje vložení přesné informace o začátku a konci komerčního sdělení, a to v rámci vysílaného programu, který lze v danou dobu nahradit. Novinka přináší nové možnosti ve spojení s hybridním vysíláním HbbTV, červené tlačítko.
Asociace HbbTV a organizace DVB spolu úzce spolupracují a díky tomu byla již v průběhu února zveřejněna specifikace pro cílenou reklamu. Ta je vyvinuta tak, aby bylo zajištěno bezproblémové přenesení komerčního sdělení mezi rozhraním pro samotnou televizní aplikaci a televizním přijímačem nebo set-top boxem. Výsledkem celého procesu je možnost vkládat jiné reklamní sdělení, než které je přenášeno přes lineární kanál. Do budoucna může být tato možnost zajímavá zejména pro komerční vysílatele.
Související
-
Televize Prima zařadila speciální spot. Diváci si mají zkontrolovat, zdali přijímač podporuje HbbTV
Promo novinka využívá jako hlavní komunikační prostředek úspěšný seriál Slunečná, mihne se zde i film Ženy v běhu nebo talk show Na Pavláska.
-
Praha TV zpřístupnila svůj archiv pro televizory a set-top boxy s internetem, spustila HbbTV
Hybridní portál je dostupný v Regionální síti 4 společnosti Prague Digital TV. Podoba služba je prakticky shodná s ostravskou Polar TV. Za vývojem stojí stejná společnost.
-
Česká televize připravila v HbbTV vlastní aplikaci pro pořad Peče celá země
Veřejnoprávní televize připravila novinku do hlavního sobotního času.