Nový průzkum popularity DAB+ v Německu se snaží přilákat zejména nové inzerenty
Společnost ad.audio, která je dceřinou společností operátora Antenne Deutschland a exkluzivním prodejcem reklamy na vybraných digitálních stanicích, v tiskové zprávě z konce června informovala, že DAB+ je nejvhodnější platformou pro budoucí inzerenty. DAB+ označila za distribuční kanál, který láká především mladé, dobře zabezpečené posluchače.
Výsledky průzkumu na vzorku 1600 respondentů ukazují, že uživatelé digitálního rádia DAB+ jsou v průměru mladší a mají vyšší kupní sílu a vyznačují se základním pozitivním vztahem k reklamě. Vlastnictví DAB+ tuneru z celkového počtu 1600 dotázaných potvrdilo 900 z nich. „Bez ohledu na kategorii či společnost má reklama v těchto segmentech posluchačů vysoký potenciál, který lze využít například pro uvedení produktů na trh,“ uvedla firma ad.audio.
Z průzkumu, který společnost publikovala, vyplynulo, že posluchači digitálního rádia DAB+ mají nejen vyšší průměrný čistý příjem domácnosti než klasičtí posluchači analogových vln FM, ale mají také výraznou afinitu ke značkám a luxusu. „Uživatelé DAB+ jsou atraktivním segmentem pro stanovení preferencí značky,“ konstatovala Leonie Pfefferleová, mediální konzultantka pilotního projektu. PDF prezentace k nové studii je k dispozici online.
Související
-
DAB+ by neměl být náhradou za FM vysílání, myslí si šéf významné německé telekomunikační firmy
Sousední Německo by se nemělo ubrat směrem, kdy v následujících letech přistoupí k vypnutí analogového FM vysílání a jeho náhradou bude digitální rozhlas DAB+.
-
Nejbohatší programovou nabídku DAB+ v Německu nabízí samotný Berlín
Berlín jako německá metropole je lokalitou s nejbohatší programovou nabídkou u našich západních sousedů.
-
Rozhlasové stanice Absolut ladí v Německu přes DAB+ až stovky tisíc posluchačů
Za významný distribuční kanál považuje platformu DAB+ v sousedním Německu i společnost Absolut Radio.