Poslech rádia zůstává v automobilech stále volbou číslo jedna
Organizace WorldDAB došla ve spolupráci se společností Edison Research k nijak překvapivému závěru. Řidiči na cestách nejraději poslouchají klasické rozhlasové vysílání. 91 procent kupujících automobilů očekává, že rádio bude standardním vybavením jejich dalšího vozidla.
86 procent uživatelů nebo budoucích kupujících automobilů poslouchalo za poslední týden ve vozidle rádio DAB/DAB+ nebo FM. Vyplývá to ze studie Dashboard Dialogue, kterou realizovala společnost Edison Research pro organizaci WorldDAB na vzorku necelých 2500 online rozhovorů. Žádané jsou při jízdě automobilem zejména zprávy, dopravní informace a předpovědi počasí – spolu s hudbou orientovanou na danou cílovou skupinu.
Motoristé podle průzkumu vítají, že jsou neustále zásobování aktuálním zpravodajstvím, aniž by se museli dívat do mobilního telefonu, například za účelem dopravních informací. Moderované vstupy jsou u řidíčů velmi vítané, protože vytvářejí emocionální blízkost a přítomnost jakéhosi průvodce. Popularita rádia zůstává nezlomná: 87 procent potenciálních kupujících automobilů věří, že rádio poskytuje spolehlivé informace. 75 procent uvádí, že autorádio nabízí lepší poslech než jiné zdroje.
Související
-
Automobil se stává prohlížečem, přináší unikátní možnosti konzumace obsahu
Moderní vozy už dnes na palubní desce nepřinášejí jen možnost poslechu klasického rádia, případně propojení s mobilním telefonem.
-
Rádio vs. streamovací služby v automobilech, záchranou je hybridní vysílání
Mezinárodní konference Radiodays Europe 2023 nastínila v jednom z bloků i budoucnost klasického rozhlasového vysílání při jízdě automobilem.
-
Jaká je budoucnost rádia v automobilech? Přinášíme další část studie organizace WorldDAB
Tisíce nových majitelů automobilů z celého světa uvedlo, že rozhlasové vysílání je jejich nejpreferovanějším zdrojem audio zábavy v autě.