Předplatné s reklamou chce zavést i Netflix, přesto, že byl původně jeho šéf proti

21. duben 2022

Ve snaze přilákat co nejvíce předplatitelů, zvažují streamovací služby nové obchodní modely. Dříve mnoha manažery zavržená možnost – nižší poplatek za cenu reklamy, je nyní na stole i v případě hlavního globálního hráče Netflixu. Výkonný ředitel Reed Hastings to potvrdil v úterý při prezentaci aktuálních hospodářských výsledků.

Čtěte také

„Ti, kteří sledují Netflix, vědí, že jsem byl proti nasazení reklamy a jsem velkým fanouškem jednoduchosti předplatného,“ uvedl Hastings a doplnil: „Ale jakkoli tomu fandím, jsem větším fanouškem spotřebitelské volby a umožnit spotřebitelům, kteří chtějí mít nižší cenu a jsou tolerantní k reklamě, aby dostali to, co chtějí. To dává velký smysl.” Reed Hastings nastínil svou vizi v telefonickém hovoru s investory, který citoval mimo jiné web americké CNBC.

Šéf Netflixu předpokládá, že tato možnost nebude aktuální v horizontu roku nebo dvou, ale delším. Aktuální vývoj na politické scéně a ekonomická situace příliš zvyšování počtu předplatitelů nenahrává, naopak. Zavedení tarifu/tarifů s reklamou by tak mohlo díky nižší ceně udržet hůře finančně situované zákazníky u dané služby. Reed Hastings přímo jmenoval své konkurenty, jako je Disney nebo HBO, kteří už k tomuto kroku přistoupili.

Čtěte také

Vhodný obchodní model pro svou chystanou videotéku stále hledá i mediální skupina Prima, jak uvedl ve středečním podcastu portálu Médiář její generální ředitel Marek Singer. „Chceme mít produkt připravený co nejlépe. (…) Jednu dobu to vypadalo, že Netflix je ideální model, ale když vidíte, co dělají všichni ostatní, začínají zkoušet hybridní modely. Máte tam tedy jak vrstvu předplatného, tak i program pro někoho, kdo snese reklamu třeba na začátku pořadu nebo snese všechnu reklamu a nemá žádné peníze,“ uvedl šéf FTV Prima.

autor: lukpo
Spustit audio

Související