Proč většina diváků nepotřebuje placenou televizi? Vyhovuje jim programová nabídka

22. září 2021

Česká republika zůstává podle Michaely Vasilové ze společnosti Atmedia, která zastupuje tuzemské tematické kanály včetně těch placených na poli reklamy, naprostým unikátem co do popularity pozemního vysílání. Většina diváků jako jeden z důvodů pro nepořízení placené nabídky uvádí dostatečný programový výběr v celoplošném DVB-T2.

55 % domácností využívá v České republice možnost příjmu volně šířené televizní nabídky, což potvrdil i průzkum Nielsen Admosphere, oproti tomu daších 36 zemí na území Evropy má více než 80 % penetrace placené televize. Na konferenci Digimedia 2021 to dnes oznámila Michaela Vasilová z agentury Atmedia. Proč si tedy tuzemští diváci nechtějí za televizní vysílání platit?

71 % respondentů v průzkumu, které agentura realizovala, tvrdí, že nabídka stanic jako volně dostupných je dostačující, 63 % není ochotno platit a pro 40 % z nich z celkového koláče je podle jejich názoru vysoká cena. Proč si naopak diváci platí? Z 43 % je důvodem velká nabídka televizních stanic, z 37 % zpětné sledování a 32 % vysílání ve vysokém rozlišení. Největší část diváků si platí za televizní nabídku v rozsahu od 300 do 399 korun, nejména (9 %) od 600 výš.

Čtěte také

V období pandemie vzrostla sledovanost celkem, ale i zájem o tematické stanice, které fungují s rostoucí rolí videa na vyžádání (VOD) jako zlatá střední cesta. Podle šéfky Atmedie divák ztratí velmi často na VOD platformách půl hodiny tím, že neví, co sledovat, u placené televize s řadou tematických stanic tento problém odpadá. V této souvislosti také zaznělo, že FTV Prima v horizontu jednoho roku uvažuje o snížení rozlišení 720p v DVB-T2 na poměr 960x540p.

Okolo 22 % diváků se v současné době podle průzkumu Nielsen Admosphere setkává s technologií HbbTV, tzv. virtuální červené tlačítko, a téměř 20 % ho aktivně využívá. Předsedkyně Rady Českého telekomunikačního úřadu Hana Továrková na Michaelu Vasilovou navázala tím, že stoupá počet balíčků u operátorů, kdy na trhu lze nakoupit jako jednu nabídku mobilní služby, internet a televizi. Divák by měl podle Továrkové být jasně edukovaný v tom, kolik za kterou službu platí, a to bude i role regulátora ve spolupráci s dalšími subjekty na trhu.

autor: lukpo
Spustit audio

Související