Prodej DAB+ přijímačů v České republice dynamicky roste

17. červen 2021

Meziroční prodej DAB+ přístrojů v České republice vzrostl téměř o 140 %. Na trhu také stoupl podíl přístrojů vybavených DAB+ technologií na 22 %. Vyplývá to ze zprávy agentury GfK, která asociaci WorldDAB pravidelně zasílá tvrdá prodejní data z evropského trhu. Digitalizace rozhlasového vysílání a rozvoj technologie DAB+ patří k dlouhodobým strategickým prioritám Českého rozhlasu.

„Český rozhlas se dlouhodobě věnuje rozvoji digitálního vysílání a loni udělal další významný krok tím, že rozšířil pokrytí v technologii DAB+ na 95 % populace České republiky. Současně s tím spustil i masivní kampaň na podporu digitálního rozhlasového vysílání, která zasáhla miliony lidí. Prodejní data jasně ukazují nejen růst všeho digitálního, ale také skokový růst prodeje DAB+ rádií v České republice, která následuje trend dalších zemí, kde je DAB+ etablován, “ uvedl generální ředitel Českého rozhlasu René Zavoral.

Podle prodejních dat, která Českému rozhlasu poskytl pravidelný kvartální průzkum GfK, realizovaný pro asociaci WorldDAB, se meziroční nárůst prodeje rádií s technologií DAB+ pohybuje okolo 140 %. V prosinci, kdy vrcholila kampaň ČRo na podporu digitálu, dokonce dosáhl 160 %.

Čtěte také

Market share digitálních rádií také významně roste a v prvním čtvrtletí letošního roku vystoupal na 22%, což je zatím nejvyšší hodnota. Prodej digitálních rádií tak roste setrvale a nabírá na další dynamice. Vzhledem k tomuto progresivnímu trendu tak lze očekávat další zvyšování tržního podílu u digitálních přístrojů. Naopak dochází k setrvalému poklesu prodejů přístrojů bez digitálního přijímače DAB+.

O benefitech digitálního vysílání informuje i kampaň 

„Český rozhlas informuje o výhodách digitálního rádia také prostřednictvím rozsáhlé kampaně s názvem Doba dabová, jejímž pilířem je stejnojmenná webová stránka, na které posluchači najdou potřebné informace, jak a proč přejít na digitální vysílání DAB+,“ uvedl Jiří Hošna, ředitel Komunikace, marketingu a obchodu Českého rozhlasu. 

Čtěte také

Digitalizace nabízí posluchačům dokonalejší veřejnou službu, zejména v podobě širší programové nabídky, kvalitního přenosu vysílání nebo nových multimediálních služeb. V květnu letošního roku byla v DAB+ spuštěna speciální sportovní stanice Radiožurnál Sport a na podzim se chystá start digitální stanice pro seniory. Rozvoj digitálního vysílání souvisí také s ukončením distribuce signálu na středních a dlouhých vlnách (AM), jejichž úplné vypnutí je plánováno na konec roku 2021.

autor: bbu
Spustit audio

Související