Český rozhlas zaměří kampaň k vypínání středních vln zejména na posluchače Dvojky, zapojí i Ježíškova vnoučata

17. červen 2021

Český rozhlas vypne 31. prosince analogové vysílání na střední a dlouhé vlně. Posluchače už na tuto skutečnost dlouhodobě připravuje. Nejvíc jich má veřejnoprávní médium v tomto rozsahu mezi publikem Dvojky.

Z dlouhodobé komunikace s posluchači vyplynulo, že největší publikum má analogové vysílání AM na středních vlnách u stanice Dvojka. Na středečním zasedání Rady ČRo to oznámil ředitel komunikace Českého rozhlasu Jiří Hošna. Hlavní část kampaně se proto odehraje v rámci odpojovaného vysílání této stanice na AM a call centra v závěru letošního roku. V přípravě jsou i speciální projekty pro posluchače a podpora znalosti tématu.

Čtěte také

Cílem kampaně je, aby si posluchači uměli svou oblíbenou stanici naladit. „Chystáme aktivity v rámci Ježíškových vnoučat, kdy by se seniorům dostala pomoc, jak si mohou svou oblíbenou stanici naladit. Chystáme také vysílací projekt „Chyť si svůj DAB“, který bude směřovaný na Dvojku a bude spočívat v kontaktním marketingu v oblastech, kde dojde k vypnutí střední vlny,“ přiblížil Hošna radním na středečním zasedání.

„Budou tam DABové hlídky a oblíbení moderátoři z Dvojky. Lidé ve vysílání budou dostávat různé indicie, kde se hlídka nachází. Posluchač sem bude moci přijet a získá podepsané rádio například od Dalibora Gondíka,“ přiblížil vedoucí komunikace Českého rozhlasu. Na přelomu října a listopadu začne na střední vlně odpojované vysílání s informací, že stanici si bude nutné naladit na jiné platformě.

Čtěte také

„Informace se bude stupňovat, až se nakonec promění ve smyčku, která bude velmi intenzivní a naléhavá,“ konstatoval Hošna s tím, že právě odpojované vysílání na analogových AM rozsazích je pro Český rozhlas klíčovým nástrojem dané komunikace. Vypínání střední vlny se tak odehraje přímo v dané cílové skupině. Bude probíhat i kontaktní pomoc v terénu a bude fungovat poradna s odborníky.

Generální ředitel Českého rozhlasu René Zavoral na konci tohoto bodu jednání Rady ČRo připomněl, že veřejnoprávní instituce vydává ročně za vysílání na středních vlnách téměř 61 milionů korun, proto je tato distribuce velmi nákladná a také zastaralá. „Chceme se vyhnout paralelnímu provozu obou platforem,“ zdůvodnil Zavoral. Následně, v předvánočním období, chce Český rozhlas zopakovat úspěšný koncept kampaně Doba DABová.

Čtěte také

„Posluchače chceme migrovat směrem k digitálnímu poslechu DAB+ nebo na klasickou FM vlnu tam, kde to půjde. Tento proces řešíme více jak rok. Chceme nejen opustit na jedné straně zastaralou technologii, ale zároveň chceme přijít s něčím novým, proto spustíme 1. října stanici s pracovním názvem Rádio Senior,“ uvedl generální ředitel Českého rozhlasu s tím, že tento projekt chce představit oficiálně na červencové schůzi Rady ČRo.

Komunikace s posluchači v uplynulém období ukázala, že drtivá většina publika středních vln se nachází na Dvojce, naopak Plus a Radiožurnál jsou spíše zanedbatelné. Český rozhlas pro účel kampaně zřídil mj. dva weby – dobadabova.cz a vypinameam.cz. Jiří Hošna coby šéf komunikace zdůraznil, že zájem o DAB+ mezi obyvateli Česka roste: „V podílu na trhu prodaných přijímačů se dostáváme na nějakých 22 %. S příchodem nových automobilů přicházejí i digitální rádia, penetrace se pořád vylepšuje.“

autor: lukpo
Spustit audio

Související