Radiožurnál dosáhl druhého nejlepšího výsledku poslechovosti, denně ho ladí 927 tisíc lidí

5. únor 2020

Český rozhlas si v rámci aktuálního Radioprojektu polepšil souhrnně o 30 tisíc posluchačů. Velmi dobře je na tom i ČRo Plus, který dosáhl druhého nejlepšího výsledku v měření stejně jako Radiožurnál.

Radiožurnál zůstává nejposlouchanější stanicí Českého rozhlasu a druhým nejoblíbenějším programem na našem trhu. Ukázaly to dnešní výsledky Radioprojektu za III. a IV. kvartál loňského roku. Radiožurnál si v tomto období naladilo denně 927 tisíc posluchačů, což je druhý nejlepší výsledek historie měření. V rámci týdenních dat se tato stanice dostala na hodnotu 1,592 milionu lidí – navýšení 10 tisíc oproti předchozím výsledkům.

Český rozhlas vykázal v aktuálních výsledcích Radioprojektu souhrnný nárůst o třicet tisíc posluchačů. Velmi dobře je na tom Radiožurnál také v oblasti spontánní znalosti značky. Vedoucí pozici má tato stanice v Praze, kde ji uvede každý pátý člověk starší 12 let, následovaný je Evropou 2 a Blaníkem. Týdně si tuto stanici naladí 263 tisíc posluchačů.

Spontánní znalost značky Radiožurnál uvádějí lidé na prvním místě také ve středních Čechách, jižních Čechách, Královéhradeckém kraji a Jihomoravském kraji. Radiožurnál je nejposlouchanější stanicí na trhu mezi pátou a osmou hodinou ranní a do 20 hodin se pak drží na druhé pozici. Poslech Radiožurnálu preferují například učitelé, kteří mu věnují téměř 195 minut denně.

Špatně si nevedla ani stanice Český rozhlas Plus. I ta dosáhla v rámci Radioprojektu svého historicky druhého nejúspěšnějšího výsledku. Hodnota denního poslechu se dostala na cifru 99 tisíc, výsledek týdenních dat je prakticky na stejném výsledku jako minule – 154 tisíc. Nejposlouchanější stanicí na trhu zůstává Rádio Impuls s více než jedním milionem lidí na denní a téměř dvěma miliony na týdenní bázi.

Nejčastější činností pro poslech rádia je zaměstnání, případně činnosti mimo domov, které dosahují podílu 34 %, následované jsou s pětinou domácími pracemi (13 %) a cestováním automobilem. Týdně zásah rozhlasové vysílání dosahuje hodnoty přibližně 87 %, denní pak 63 % s průměrnou hodnotou téměř čtyři a půl hodiny na jednoho člověka.

autor: lukpo
Spustit audio

Související