Rostoucí popularitu podcastů potvrzuje i komerční skupina Active, oblíbená je Vinohradská 12
Poslech podcastů prostřednictvím mobilní aplikace Youradio Talk stoupla za poslední kvartál o dvacet procent. Zpravodajské a publicistické podcasty zažívají v posledních měsících velký boom.
Rostoucí konzumaci audio obsahu přes internet vnímá nejen Český rozhlas, ale také mediální skupina Active, která mimo jiné provozuje komerční rádia Evropa 2 a Frekvence 1. Jejich poslech prostřednictvím vlastní mobilní aplikace Youradio Talk stoupla za poslední kvartál o dvacet procent. Mezi ty nejoblíbenější patří Vinohradská 12, která vzniká právě v produkci Českého rozhlasu, nebo Newsroom ČT 24 či Studio N. Poslech zpravodajských podcastů a zpravodajství tvoří v mobilní aplikaci Youradio Talk 10 % konzumace audia.
„Původně se podcasty zaměřovaly na rozhovory nebo vyprávění příběhů. Jejich kouzlo však postupně začali využívat novináři z různých mediálních domů pro své zpravodajství. Nyní zpravodajské a publicistické podcasty patří k nejrychleji se rozvíjejícím kategoriím v naší aplikaci Youradio Talk,“ uvedl Lubor Zoufal, vedoucí digitálního a strategického rozvoje společnosti Active Radio. Veškeré podcasty veřejnoprávního média mohou posluchači najít na portálu mujRozhlas, případně v mobilní aplikaci a chystá se vstup do HbbTV.
Související
-
Český rozhlas v on-line poslechu neustále posiluje, čísla za leden jsou rekordní
V lednu 2020 je na křivce viditelný výrazný nárůst přehrání pořadů dostupných on-line. Narostl nejen poslech na platformách Českého rozhlasu...
-
On-line deník Aktuálně.cz začal nabízet podcasty, následuje Český rozhlas
V první fázi zavádí český on-line deník autorské projekty kulturního novináře a moderátora Petra Viziny a spisovatele Miloše Doležala.
-
Zajímáte se o technologie a novinky v digitálním světě? Poslouchejte podcast Ping
Ping slibuje mimo jiné povídání o technice i videohrách, filosofii nebo o tenké hranici mezi technologiemi a uměním. Rozhlas bude pochopitelně hrát významnou roli.