Rozhlasové vysílání si v automobilech musí zachovat stále vedoucí pozici
Letošní ročník mezinárodní akce WorldDAB Automotive, která se uskutečnila 19. června v Madridu, přináší nový důraz na nezastupitelnost digitálního rozhlasu v automobilech. Akce pod heslem „Broadcast First!“ spojuje přední hráče z oblasti vysílání a automobilového průmyslu, aby společně diskutovali o aktuálních trendech a výzvách.
Čtěte také
V hostitelské zemi, tedy Španělsku, došlo v posledním roce k výraznému rozšíření DAB+ díky veřejnému vysílateli RTVE. Digitální vysílání Radio Nacional de España je nyní dostupné v 15 španělských městech a na silnicích již jezdí přes 4 miliony aut vybavených přijímači DAB+. Akce přivítala klíčové řečníky z obou oborů, včetně představitelů RTVE, Cellnex Telecom a vedení WorldDAB.
Světové rozhlasové osobnosti, jako je Lizzie Young z Austrálie, diskutovaly o významu volného, lokálního a dostupného audio obsahu. Francouzská sekce představila pohled na rozvoj digitálního rádia ve frankofonních zemích s experty z Radio France a SRG SSR.
Na akci vystoupili také zástupci Evropské vysílací unie (EBU), kteří zdůrazní důležitost rozhlasu jako základní součásti autoprůmyslových infotainment systémů.
Čtěte také
Důraz byl kladen i na propojení automobilů s digitálním vysíláním a na to, jak DAB+ posiluje své postavení v Evropě díky inovacím a spolupráci. Mezi dalšími tématy byly i role hybridního rádia a plynulý přechod mezi DAB+ a streamovaným obsahem z aplikací, což je pro řidiče stále důležitější. Organizátoři zdůraznili, že WorldDAB Automotive je ideální příležitostí pro sdílení zkušeností a navazování nových partnerství v rámci globálního trhu.