Společnost Seznam se pouští do podcastů, začíná diskusemi o reklamním trhu

6. březen 2020

Zájemci tu uslyší nejen zástupce samotného Seznamu, ale i agentur a jednotlivých zadavatelů. Podle firmy je tvorba podcastů nejen reakci na zvyšující se popularitu tohoto formátu, ale také snahou nabídnout odborný obsah.

Společnost Seznam.cz, která mimo jiné vlastní i rozhlasové stanice Expres FM a Classic Praha, vstupuje na pole podcastů. Návštěvníkům Sblogu a obvyklých platforem Spotify a Apple Podcasts bude nabízet diskusní formát Nejen o reklamě. Zájemci tu uslyší nejen zástupce samotného Seznamu, ale i agentur a jednotlivých zadavatelů. Podle firmy je tvorba podcastů nejen reakci na zvyšující se popularitu tohoto formátu, ale také snahou nabídnout odborný obsah.

„Seznam.cz se nachází ve specifickém postavení, kdy je zároveň technologickou firmou, publisherem a částečně i reklamní agenturou. Ve firmě tak pracují desítky až stovky odborníků, kteří mají trhu co říct. Rádi bychom tímto způsobem nechali nahlédnout pod pokličku naší práce s reklamou, představili naše odborníky a jejich prostřednictvím i směr, kam se česká reklamní a digitální scéna ubírá. Externí hosté pak přidávají kontext a pohled z jiné perspektivy,“ uvedl Jiří Herian, vedoucí marketingového oddělení Seznam.cz, který je zároveň i prvním hostem podcastu. 

„Vypadá to, že zažíváme zlaté časy podcastové doby. Nejenže zavedené značky, média a známé osobnosti objevili podcast jako další formu komunikace se svým publikem, ale narůstá i počet nezávislých show, které díky nízkým vstupním bariérám produkují i lidé, kteří dosud nebyli mediálně aktivní. K dalšímu rozvoji by mohlo přispět i vyřešení monetizace podcastů, který se zatím omezuje na namlouvané sponzorské spoty nebo finanční příspěvky od posluchačů,” konstatovala Michaela Svobodová, která stojí za zrodem myšlenky a produkcí podcastu Nejen o reklamě.

autor: lukpo
Spustit audio

Související