Spolupráce rozhlasových stanic s automobilovým průmyslem je pro budoucnost rádia nadále klíčová

7. červen 2022

Rozhlasové vysílání je jednou z nejoblíbenějších činností při jízdě automobilem. Není proto žádným překvapením, že spolupráce obou odvětví by do budoucna pro zachování silné pozice rádia měla být klíčová. Možné vize nastínila i letošní konference Radiodays Europe, která se konala ve švédském Malmö a příští rok se přesune do Prahy.

V blízké době se ve většině zemí nepočítá s výjimkou Švýcarska s vypnutím FM vysílání, spolu s DAB+ a online distribucí tak půjde o tři pilíře poslechu rádia v automobilech. Svou vizi představil na konferenci Radiodays Europe Michael Hill ze společnosti Radioplayer provozující stejnojmenný audio přehrávač. Automobilky musí přijít s jednoduchou kombinací hybridního poslechu, který přinese uspokojivý zážitek z poslechu při jízdě vozem.

Náročnější posluchači pak pochopitelně mohou mít k dispozici nepřeberné množství aplikací v online obchodu, který by ovšem neměl být primární volbou. „Buďte pragmatičtí v tom, jak nasazujete své zdroje. Je toho hodně, co byste měli a neměli dělat – dělejte to s úmyslem,“ varoval Joe D'Angelo, senior viceprezident společnosti Xperi. S tímto pohledem by se mělo zacházet i s reklamou. Automobily se de facto stávají prohlížeči médií.

autor: lukpo
Spustit audio

Související