Spolupráce rozhlasových stanic s automobilovým průmyslem je pro budoucnost rádia nadále klíčová
Rozhlasové vysílání je jednou z nejoblíbenějších činností při jízdě automobilem. Není proto žádným překvapením, že spolupráce obou odvětví by do budoucna pro zachování silné pozice rádia měla být klíčová. Možné vize nastínila i letošní konference Radiodays Europe, která se konala ve švédském Malmö a příští rok se přesune do Prahy.
V blízké době se ve většině zemí nepočítá s výjimkou Švýcarska s vypnutím FM vysílání, spolu s DAB+ a online distribucí tak půjde o tři pilíře poslechu rádia v automobilech. Svou vizi představil na konferenci Radiodays Europe Michael Hill ze společnosti Radioplayer provozující stejnojmenný audio přehrávač. Automobilky musí přijít s jednoduchou kombinací hybridního poslechu, který přinese uspokojivý zážitek z poslechu při jízdě vozem.
Náročnější posluchači pak pochopitelně mohou mít k dispozici nepřeberné množství aplikací v online obchodu, který by ovšem neměl být primární volbou. „Buďte pragmatičtí v tom, jak nasazujete své zdroje. Je toho hodně, co byste měli a neměli dělat – dělejte to s úmyslem,“ varoval Joe D'Angelo, senior viceprezident společnosti Xperi. S tímto pohledem by se mělo zacházet i s reklamou. Automobily se de facto stávají prohlížeči médií.
Související
-
Jaká je budoucnost rádia v automobilech? Přinášíme další část studie organizace WorldDAB
Tisíce nových majitelů automobilů z celého světa uvedlo, že rozhlasové vysílání je jejich nejpreferovanějším zdrojem audio zábavy v autě.
-
Organizace WorldDAB vydala aktualizované pokyny pro poslech rádia v automobilech
Pracovní skupina WorldDAB Automotive vydala koncem ledna aktualizovanou verzi pokynů pro poslech DAB rádia v automobilech. Jedná se o čtvrtou veřejně dostupnou verzi pokynů
-
DAB+ se stal v automobilech na klíčových evropských trzích standardem
Konference WorldDAB Automotive, která se stejně jako loni i letos konala v on-line prostoru, potvrdila, že digitální rozhlas se stal v automobilech standardem.