Stanice Radiožurnál a Plus udržují vysokou poslechovost, může za to válka na Ukrajině i ekonomická krize
Nejposlouchanější stanicí rozhlasového trhu za I. a II. kvartál letošního roku byl opět Radiožurnál. Denně si tuto stanicí naladí 871 tisíc posluchačů, což je prakticky totožná hodnota jako v minulém období. Ukázaly to dnešní výsledky měření Radioprojekt, jejichž realizátorem jsou společnosti Median, STEM/MARK a Nielsen Admosphere. Nadále se daří i stanici Český rozhlas Plus.
Čtěte také
Radiožurnál ladí denně 871 tisíc posluchačů, týdně pak 1,658 milionu. Plus má 145 tisíc denních a 249 tisíc týdenních posluchačů. Realizátoři výzkumu tuto skutečnost přikládají k současnému dění a situaci ve společnosti, tedy pokračující válce na Ukrajině a ekonomické recesi. V měření poslechovosti k žádným velkým změnám nedochází. Obliba Radiožurnálu je stabilní, navíc zůstává kromě Prahy z podílem 14,2 % jedničkou i na jihu Čech a v Jihomoravském a Zlínském kraji.
Podíl Radiožurnálu na trhu je 11,3 %, následuje Blaník s 10,7 % a Impuls s 10 %. Impuls je nejoblíbenější komerční celoplošnou stanicí se 720 tisíci denními a 1,477 miliony týdenních posluchačů. Souhrnně poslouchá stanice Českého rozhlasu denně 1,689 milionu posluchačů. Nejvíce se rozhlasové vysílání poslouchá na klasických přijímačích (podíl 92 %), následují mobilní telefony (podíl 18 %) a počítač (podíl 17 %).
Realizátoři Radioprojektu v rámci dnešní prezentace uvedli, že se uvolňují opatření související s pandemií Covid-19 a toto onemocnění již tak není ve společnosti hlavním tématem. Mediální prostor žil hlavně válkou na Ukrajině a vzrůstající inflací. Co se týká dotazování, nedošlo k žádným změnám. Počet respondentů je tradičně 15234 – pět procent tvoří pevné linky, zbytek mobilní telefony. Jedná se o výzkum, který je zatížený statistickou chybou. Celková poslechovost se drží ve velmi stabilní úrovni a rádio si našlo svůj prostor i v současné turbulentní době.
Velký skok mezi digitálními stanicemi vykázal Radiožurnál Sport. Náš portál se mu bude věnovat samostatně v odpolední zprávě.
Související
-
Český rozhlas Radiožurnál přichází s novou vizuální identitou
Český rozhlas Radiožurnál obměňuje v rámci rozsáhlé marketingové kampaně svoji vizuální identitu.
-
„Covidová éra“ pomohla zpravodajským médiím včetně Radiožurnálu, říká ředitel Medianu Přemysl Čech
Všechna zpravodajská média, ať už šlo o internetová, televizní nebo rozhlasová zaznamenala v době koronavirové narůstají publikum.
-
Český rozhlas Plus ladí denně 131 tisíc lidí, Radiožurnál drží na trhu nadále prvenství
Český rozhlas Plus dosáhnul nové rekordní hodnoty v denním počtu posluchačů, kterých je aktuálně 131 tisíc, zatímco v minulém období to bylo 122 tisíc.