Streamingová služba Spotify se stala ve Spojených státech podcastovou jedničkou

23. září 2022

Sázka na podcasty streamingové službě Spotfiy vyšla. Z aktuální studie společnosti Edison Research za druhý kvartál letošního roku vyplynulo, že online platforma přeskočila takové značky, jako jsou například SXM Media, iHeartRadio nebo The New York Times. Přehled nejposlouchanějších podcastů byl zveřejněn v rámci Edison Podcast Metrics.

Pro komplexnost výsledků je třeba říci, kdo je hlavním konkurentem Spotify v USA, tedy kdo se umístil na druhém a třetím místě. Při návštěvě webu SXM Media se uživatel dozví, že se ocitl na portálu, který nabízí to nejlepší ze světa hudby, podcastů nebo satelitního rádia. Prakticky na samotném vrcholu stránky služba uvádí, že měsíčně obhospodaří přes 150 milionů posluchačů a je tak lákavým prostorem i pro samotné inzerenty z řad firem.

iHeartRadio, které obsadilo v žebříčku Edison Research třetí pozici, nabízí možnost poslechu bezplatných rozhlasových stanic nebo hudby online. Samotné podcasty tvoří významnou část obsahu webu. Podobně jako na Spotify i zde je možné selektovat obsah podle různých témat. Realizátor průzkumu uvádí, že žebříček vznikl na základě dosahu týdenního publika podcastingu. Mezi třicítku subjektů v tabulce se probojovaly například i společnost Walt Disney Company, WarnerMedia nebo BBC.

Český rozhlas nabízí veškeré své podcasty na audio platformě mujRozhlas.

autor: lukpo
Spustit audio

Související