Televize Prima pro diváky opět připravila dotazník v HbbTV, k vyplnění láká Karel Voříšek
Technologie, která vyžaduje připojení k internetu, láká i nové vysílatele. Provozovatelé stanic mohou díky ní nabízet například přístup do archivu pořadů a další doplňkové služby.
Společnost FTV Prima, která je provozovatelem televizních kanálů pod hlavičkou Prima (s výjimkou stanice Prima Comedy Central), prosí opět diváky o pomoc. V rámci technologie HbbTV označované v českých podmínkách jako „červené tlačítko“ se na všech jejích programech objevila speciální grafika s populárním moderátorem Karlem Voříškem, která nabádá diváky k tomu, aby vyplnili nový on-line formulář s několika otázkami. Dá se předpokládat, že FTV Prima s výsledky seznámí na některém z dalších setkání s novináři.
Provozovatele Primy mimo jiné zajímá, kolik diváků se například v době vyplňování formuláře dívá na daný televizor, kolik televizorů je v domácnosti, zdali diváci sledují on-line videotéku iPrima, zda jsou spokojeni s kvalitou přehrávaného videa a kolik by byli ochotni zaplatit za sledování nabízených pořadů bez reklam. Televize Prima patří v oblasti hybridního vysílání mezi lídry v České republice. Kromě svého videoarchivu na této platformě nabízí například program, několik her, předpověď počasí a jednou z posledních novinek je přehrání aktuálního pořadu od jeho začátku, tedy většinou funkce známá z prostředí placených služeb.
České Radiokomunikace jako operátor, který technologii tlačí nejvíce, nedávno informovaly, že počet aktivních HbbTV zařízení se za poslední rok téměř zdvojnásobil, v současné době je v Česku k této technologii připojeno již 1,060 milionu přijímačů. „Podle výzkumu FTV Prima, který provedla přímo prostřednictvím technologie HbbTV u více než 60 tisíc domácností, se na jeden přijímač dívá v průměru 2,06 diváků. Červené tlačítko tak využívají již více než dva miliony lidí,“ uvedla mluvčí Českých Radiokomunikací Petra Miterová. Nejvíce je tato platforma podle očekávání využívána v Praze, následuje jižní Morava a střední Čechy.
Související
-
Televize Prima slaví 25 let speciální sekcí ve svém HbbTV archivu
„Televize Prima jako komerční televize vždy divákům přinášela nové pořady a inovace,“ myslí si generální ředitel Marek Singer.
-
Nova s Primou by se do budoucna nebránily šíření v placených pozemních službách
Obě mediální skupiny se nebrání pouštět do DVB-T2 programy ve vysokém rozlišení, počítají s nimi ale jako s přidanou hodnotou, která by neměla být zdarma.
-
Prima stáhla z hybridního vysílání aplikaci Kvízy, připravuje...
Základní aplikace zůstávají na všech kanálech provozovatele společné, jiné jsou však dostupné pouze na kanálech Prima Zoom a Prima Cool.