V Česku chybí organizace zastřešující a hájící zájmy DAB+ vysílatelů

24. říjen 2024

Podobnou organizaci, jako je v Německu Digitalradio Büro Deutschland nebo v Rakousku Digitalradio Büro Österreich, by měla mít také Česká republika. V dnešním rozhovoru pro oborový web MediaGuru to uvedl marketér a bývalý novinář Radek Pešout. Subjekty působící na trhu fungují v současné době jako solitéři, a to je podle jeho slov špatně.

Čtěte také

Pešout označil současnost za startovní čáru pro digitální rádio. V situaci, kdy je prakticky celý trh nastaven směrem k FM vysílání, musí vzniknout organizace, která zájmy všech subjektů podporujících DAB+ zastřeší a bude vystupovat směrem k regulátorům, politické sféře, ale například i operátorům. Radek Pešout po několikaměsíčním působení na reklamním trhu zjistil, že zadavatelé reklamy v tuto chvíli prakticky netuší, co tato technologie přináší, ani jak funguje.

Podle manažera, který se obchodně spojil se značkou Rádio Energic, má Česko zásadní nevýhodu oproti sousedním zemím. Německo postavilo na DAB+ před více než deseti lety kompletně novou digitální nabídku, Rakousko pak toto vysílání posílilo 21. června další celoplošnou sítí s čtrnácti programy. Inzerenti pak mají k dispozici širokou nabídku stanic, která je zařazena jako standardní reklamní balík. Naopak na Slovensku nebo v Polsku je ostrý rozjezd DAB+ prakticky v nedohlednu.

autor: lukpo
Spustit audio

Související