V Itálii vysílá celoplošně v DAB+ pět desítek stanic, roste nabídka regionálních programů
Na Apeninském poloostrově mohou majitelé digitálních rádií naladit tři celoplošné sítě – jedna pro veřejnoprávní a dvě pro privátní stanice. Země musí pro úspěch DAB+ zapracovat zejména na regionálních nabídkách, které mají podle portálu FM World velkou rezervu.
Přibližně pět desítek stanic vysílajících v některé z celoplošně působících sítí a bohatá programová nabídka regionálních programů. To je recept na úspěch digitálního rádia DAB+ v Itálii, informoval portál FM World. Aktuálně jsou k dispozici tři celoplošné sítě – jedna veřejnoprávní a dvě privátní. Pokrytí multiplexy není ve všech oblastech stejné, ale operátoři postupně investují do budování nových vysílačů, které se dlouhodobě zlepšuje. Aktivní je v tomto směru podle očekávání zejména veřejnoprávní rozhlas Rai.
Další dvě komerční sítě se označují DAB Italia a EuroDAB Italia. V programové nabídce jsou jak známé celoplošné programy, tak i jejich tematické klony. Jedná se například o programy RTL 102.5, Radio Capital, Radio Deejay nebo Radio 105. Tematické stanice provozuje i Rai. Digitální okruhy nesou označení Radio Tutta Italiana, Radio Techetè, Radio Live, Radio Kids, Radio1 Sport, Radio2 Indie a Radio3 Classica. Itálie bude muset dle citovaného textu zapracovat právě zejména na regionálních programech, kde jsou velké rezervy.
Související
-
Radio Zona Rossa: Itálie má od března rozhlasovou stanici zaměřenou na koronavir
Cílem speciálního rozhlasového programu je nabídnout posluchačům komplexní informace k dané problematice a užitečné rady při komunikaci s jednotlivými institucemi.
-
Devatenáct stanic v jednom DAB+ multiplexu? Realita v Itálii po zařazení okruhu Radio Radicale News
Provozovatel sítě DAB Italia se rozhodl vsadit zejména na pestrou programovou nabídku. V multiplexu používá operátora obě verze kódování HE-AAC, stejně jako Český rozhlas.
-
Itálie má za sebou další informační kampaň k DAB+, zapojilo se přes 200 vysílatelů
Kampaň cílila na poslech v automobilu i domácnosti. Cílem bylo posluchače upozornit na bohatší programovou nabídku i výhody, které digitální rádio přináší.