YouTube se stává nezbytnou součástí nabídek placené televize, potvrzuje jeho regionální šéfka

17. září 2019

Do svých nabídek zaimplementovali známý videoportál i někteří čeští operátoři. Google dlouhodobě pracuje na vylepšování YouTube platformy i zatraktivňování jejího obsahu.

Nabídka videoportálu YouTube se postupně stává nezbytnou součástí placené televize. Na zahajovací konferenci veletrhu IBC 2019 to v Amsterdamu uvedla Cecile Frot-Coutazová, šéfka YouTube pro region Evropa, Střední východ a Asie. On-line platforma může být podle jejích slov nezbytnou pro oslovení nového publika. „Naši partneři v oblasti placené televize stále více vnímají YouTube jako podstatnou součást nabídky svého obsahu,“ konstatovala Frot-Coutazová.

YouTube je podle vedoucí manažerky YouTube skvělou příležitostí pro novou generaci tvůrců, kteří redefinují podobu médií. V Česku nabízí jako součást svého set-top boxu tento portál například největší IPTV platforma na trhu O2 TV nebo konkurenční Sledování TV. Kabelová firma UPC naopak YouTube na konci srpna z přijímačů stáhla, dá se ale předpokládat, že ho do budoucna v nějaké formě vrátí její nový vlastník, nadnárodní gigant Vodafone.

Google se v nedávné době podílel například na přenosech z takových věhlasných hudebních festivalů, jako byla Coachella nebo Lollapalooza. Cecile Frot-Coutazová poukázala také na šíření závadného obsahu skrze YouTube, který je podle ní zcela logickým efektem na platformě, jež dává prostor širokému spektru publika. Škodlivý obsah podle ní představuje přibližně jedno procento veškerého obsahu na YouTube a dlouhodobě se pracuje s mechanismy, které by měly tuto cifru co nejvíce snížit.

autor: lukpo
Spustit audio

Související