Radio Wave míří na vlně inovací k mladé generaci

21. leden 2025

Šéfredaktorka Radia Wave Barbora Šichanová představila Radě Českého rozhlasu vizi rozvoje stanice pro rok 2025. Prezentace se zaměřila na detailní analýzu cílové skupiny, generační specifika a trendy v konzumaci obsahu. Důraz byl kladen na duševní zdraví, autenticitu a smysluplnost obsahu, který Radio Wave mladým posluchačům nabízí. Prezentace zdůraznila, že Radio Wave chce být i nadále odvážnou a inovativní stanicí.

Čtěte také

Radio Wave se primárně zaměřuje na generaci Z (15-29 let), s přesahem k mladším mileniálům. Tato generace vyrůstala v digitální éře, čelí nejistotě spojené s krizemi a klade důraz na smysluplnost, flexibilitu a rovnováhu mezi prací a osobním životem. Téma duševního zdraví je pro ni klíčové, stejně jako autenticita a tolerance. Mladí lidé preferují online komunikaci a důvěřují spíše vrstevníkům než institucím.

Mladí lidé konzumují obsah primárně prostřednictvím chytrých telefonů, a to zejména video a audio formáty. Dominují platformy jako YouTube, Spotify, Instagram a TikTok. Krátká videa do 10 minut a hudba jsou nejpopulárnější, zatímco rozhlasové vysílání jako takové je méně preferované. Důležitá je autenticita, kreativita a smysluplnost obsahu, stejně jako témata spojená s diverzitou a tolerancí.

Čtěte také

Radio Wave nabízí 30 pravidelných formátů, deset až dvanáct velkých projektů ročně, audioknihy a multimediální obsah. Důležitou součástí jsou i události jako Startér a Checking, které podporují mladé hudební talenty. Mezi nejúspěšnější formáty patří Buchty, Balance a série Slast. Radio Wave se pravidelně umisťuje na předních místech v českých i zahraničních anketách a získává ocenění za svou tvorbu.

Stanice se letos zaměří na obměnu portfolia formátů, aby oslovilo co nejlépe cílovou skupinu 20-30 let. Důraz bude kladen na odvážný obsah, podporu talentů a aktuální témata, jako je duševní zdraví, cestování a rozhovorové formáty. Důležitou roli bude hrát i video obsah na sociálních sítích, zejména na Instagramu a TikToku. Radio Wave chce i nadále budovat silnou značku a tzv. love brand.

Čtěte také

Radio Wave se inspiruje zahraničními stanicemi, jako je švédská P3 a kanadská CBC, a spolupracuje s různými institucemi. Důležitým aspektem je i jazyk, kterým Radio Wave komunikuje, s důrazem na kultivovanost a s ohledem na používání anglicismů. Prioritou zůstává podpora hudební scény a mladých talentů, což dokládá i úspěch projektu Checking a kariérní růst zpěvačky Aiko, která soutěžila i v jednom z posledních ročníků Eurovize.

autor: lukpo
Spustit audio

Související