Kvalitní podcasty a víc živosti a hudby ve vysílání, nová šéfredaktorka Radia Wave nastínila budoucí směřování stanice

23. červen 2022

Barbora Šichanová byla ve středu 22. června potvrzena na zasedání Rady Českého rozhlasu jako řádná šéfredaktorka digitální stanice Radio Wave. Doposud tuto funkci vykonávala z pověření. Šichanová radním ve své prezentaci nastínila, jakým směrem chce okruh v následujících přibližně dvou letech směrovat.

Čtěte také

„Radio Wave je vnímáno jako jediný zábavní okruh Českého rozhlasu,“ upozornila šéfredaktorka na podzimní výzkum pro Český rozhlas, tuto skutečnost chce i do budoucna pod svým vedením akcentovat. A současně Radio Wave podpořit v pozici silného tvůrce kvalitních podcastů, což se podle jejího názoru potvrzuje i v posledních dnech. „Radio Wave získalo několik cen v anketě Podcast roku.“ A doplňuje úspěch seriálu Neklid v konkurenci hrané podcastové tvorby na festivalu v Bukurešti.

„Jde-li o hudbu, je přežitek vnímat Radio Wave jako alternativní stanici, v současnosti hrajeme chytrý mix popu, rapu a dalších žánrů,“ konstatovala Barbora Šichanová a doplnila: „Zásadním cílem je i nadále dávat příležitost novým jménům. Na české hudební scéně hraje Radio Wave nezastupitelnou roli, když kromě jiného prostřednictvím projektů Startér a Czeching pomáhá začínajícím i zavedenějším umělcům.“ 

Čtěte také

Jako jednu z konkrétních změn uvedla proměnu proudového On Air vysílání: „Chtěla bych jít cestou ke srozumitelnější struktuře a přiblížit se chování a potřebám mladých posluchačů. To znamená akcentovat hudební stránku, živost, otevřenost a náladu budovanou moderátorem. Do budoucna bychom chtěli On Air proudové vysílání upravit tak, aby se s obsahem on demandu smysluplně doplňovalo a nesloužilo pouze jako reklama podcastů.“ 

Cílem je podle Šichanové udržení stávajících posluchačů a oslovování nových skupin, stejně jako otevírat rozmanitá a pro mladé naléhavá témata. Klíčovou roli v tom podle ní hrají silné sociální sítě a digitální platformy obecně. „U mladých lidí je online distribuce a působení na online platformách naprosto zásadní. Letos jsme vstoupili na TikTok, který se rozjel celkem dobře. Právě online cestami a tvářemi stanice chceme podporovat synergii lineárního vysílání, on demand nabídky a Wavu jako celé platformy,“ sdělila radním Českého rozhlasu šéfka Wavu.

autor: lukpo
Spustit audio

Související