Radiožurnál je stále nejposlouchanějším českým rádiem v týdenních i denních datech, vysoká čísla si drží i Český rozhlas Plus

9. listopad 2022

Nejposlouchanější stanicí Českého rozhlasu je nadále Radiožurnál. Týdně si tuto stanicí naladí 1,632 milionu posluchačů, denně pak 835 tisíc lidí. Ve středu 9. listopadu to ukázaly výsledky Radioprojektu, oficiálního měření poslechovosti českých rádií za druhý a třetí kvartál letošního roku. Stanice Českého rozhlasu poslouchá denně souhrnně téměř 1,6 milionu lidí, týdně přes 2,7 milionu.

Čtěte také

Český rozhlas Radiožurnál má nejvíce posluchačů na rozhlasovém trhu, v denních datech  následují Rádieo Impul a Evropa 2, kterou s těsným odstupem na úrovni statistické chyby stíhá Rádio Blaník. Nadále se daří i Českému rozhlasu Plus, který si týdně naladí 256 tisíc posluchačů, denně pak 140 tisíc. Jde prakticky o totožná čísla jako v minulém Radioprojektu. Nejoblíbenější regionální stanicí je Český rozhlas Brno se 188 tisíci posluchači týdně a 111 tisíci denně.

Radiožurnál je také nejsilnější stanicí v podílu na trhu – 11,5 %, následují Blaník s 10,5 % a Impuls s 10,1 %. Vývoj podílu Radiožurnálu na trhu se prakticky nemění, jeho poslechovost je dlouhodobě stabilní. Co se týká krajů, Radiožurnál je nejposlouchanější v Praze, středních Čechách, Jihočeském, Jihomoravském a Zlínském kraji. V hlavním městě si týdně stanici naladí 268 tisíc lidí, následovaná je Evropou 2 a Blaníkem.

Čtěte také

Ve větších městech je populární Český rozhlas Plus, kde jeho poslech preferují především vysokoškoláci a vyšší ekonomické třídy, podobně je na tom i Radiožurnál. Daří se i čistě digitální stanici Radiožurnál Sport, která má 37 tisíc týdenních a 23 tisíc denních posluchačů. K výsledkům digitálních stanic se ještě v pozdním odpoledni na webu Digitální rádio vrátíme. Nejposlouchanější nadregionální českou rozhlasovou stanicí je Hitrádio.

Radioprojekt probíhá formou telefonického dotazování, tentokrát na vzorku 15 168 respondentů, jeho realizátory jsou agentury Median, STEM/MARK a Nielsen Admosphere. Co se týká aktuálních výsledků, českou společností rezenonovalo zdražování, inflace, válka na Ukrajině a také komunální a senátní volby. Část společnosti je již společenskými tématy přesycena, proto se poslechovost u některých stanic lehce změnila. Průměrný týdenní zásah rádia činí téměř 84 %, denní pak 53,7 %. Rádio zůstává dlouhodobě velmi stabilním mediatypem.

autor: lukpo
Spustit audio

Související