Švýcarská veřejnoprávní televize plánuje významně posilovat v oblasti nových médií, reaguje na změny chování publika
Podobně jako v ostatních evropských zemích včetně České republiky, ani ve Švýcarsku nemají zájem na tom, aby veřejnoprávní média přišla o mladou generaci diváků. Instituce se musí jejich chování přizpůsobit a být přítomná i na on-line platformách.
Švýcarská veřejnoprávní televize SRF bude do roku 2024 významně posilovat na poli nových médií, tedy mobilních aplikací, audio a video obsahu na internetu a dalších služeb, které ji mají více přiblížit mladšímu publiku. Vize „SRF 2024“ počítá například s výrazným zaměřením aplikace zpravodajského rádia SRF 4 News na zvukový i obrazový materiál. Koncesionáři mají mít k dispozici bohatou knihovnu zpravodajského obsahu on-line, vytvořeny byly i nové týmy investigativců a vypravěč, které obohatí tuto platformu.
Alpská země musí ve své vizi podobně jako například Česká televize čelit nástrahám, které přináší zejména posilování on-line platforem, jako je Netflix, Amazon nebo třeba Spotify a Apple. O těchto výzvách nedávno promluvil na Radě ČT dlouholetý manažer projektové kanceláře Kavčích hor Pavel Hanuš. SRF vytvořila pro mladou generaci speciální kanály na YouTube dedikované na jednotlivé hudební žánry. Exkluzivně on-line mají být vysílány i některé sportovní přenosy, silnou roli budou hrát podcasty i komunikace na Instagramu.
Související
-
Uznávaný manažer České televize přes digitalizaci Pavel Hanuš odchází do ústraní
Česká televize se bude muset v následujících letech postavit sílícímu tlaku streamingových služeb.
-
Hudební televize Óčko Star zpřístupnila přes červené tlačítko HbbTV částečně svůj archiv
Koncem loňského roku zpřístupnila svůj dvoudenní archiv na platformě HbbTV televize Óčko, teď ji následuje i Óčko Star.
-
Čtyři ocenění v anketě Podcast roku putují do Českého rozhlasu
Český rozhlas získal v soutěži Podcast roku čtyři ocenění a s podcasty Vinohradská 12, Buchty a Host Lucie Výborné zcela ovládl kategorii Veřejnoprávní podcast.