Švýcarská veřejnoprávní televize plánuje významně posilovat v oblasti nových médií, reaguje na změny chování publika

26. leden 2021

Podobně jako v ostatních evropských zemích včetně České republiky, ani ve Švýcarsku nemají zájem na tom, aby veřejnoprávní média přišla o mladou generaci diváků. Instituce se musí jejich chování přizpůsobit a být přítomná i na on-line platformách.

Švýcarská veřejnoprávní televize SRF bude do roku 2024 významně posilovat na poli nových médií, tedy mobilních aplikací, audio a video obsahu na internetu a dalších služeb, které ji mají více přiblížit mladšímu publiku. Vize „SRF 2024“ počítá například s výrazným zaměřením aplikace zpravodajského rádia SRF 4 News na zvukový i obrazový materiál. Koncesionáři mají mít k dispozici bohatou knihovnu zpravodajského obsahu on-line, vytvořeny byly i nové týmy investigativců a vypravěč, které obohatí tuto platformu.

Alpská země musí ve své vizi podobně jako například Česká televize čelit nástrahám, které přináší zejména posilování on-line platforem, jako je Netflix, Amazon nebo třeba Spotify a Apple. O těchto výzvách nedávno promluvil na Radě ČT dlouholetý manažer projektové kanceláře Kavčích hor Pavel Hanuš. SRF vytvořila pro mladou generaci speciální kanály na YouTube dedikované na jednotlivé hudební žánry. Exkluzivně on-line mají být vysílány i některé sportovní přenosy, silnou roli budou hrát podcasty i komunikace na Instagramu.

autor: lukpo
Spustit audio

Související