Agentura Atmedia: Z placených kanálů se v létě nejlépe dařilo tradičně dětským a filmovým stanicím

9. září 2022

Ve čtvrtek 8. září prezentovala agentura Atmedia výsledky sledovanosti placených kanálů v průběhu letních prázdnin, které skončily v uplynulých dnech. Atmedia zastupuje na trhu 30 tematických kanálů, z nichž 25 je zapojeno do oficiálního elektronického měření televizní sledovanosti. Z konkrétních společností tu figurují značky AMC, Disney nebo Warner Bros. Discovery.

Čtěte také

„Období letních prázdnin je specifická sezóna. Teplé počasí, čerpání dovolené a častější pobyt venku – to vše vede k obecně menší konzumaci médií. Čas trávený sledováním televize je oproti zbytku roku nižší v průměru o 22 %,“ uvedl při této příležitosti Pavel Müller, vedoucí výzkumu a marketingu společnosti Atmedia. Největší zastoupení v portfoliu Atmedia mají filmové a seriálové kanály, následuje skupina dokumentárních, sportovních a dětských.

„Pomyslným vítězem letních prázdnin jsou dětské televizní stanice, které pravidelně zvyšují svůj podíl na sledovanosti,“ doplnil Müller. Tematické kanály Cartoon Network, Disney Channel a Minimax navýšily společně svůj podíl na sledovanosti v porovnání s prvním pololetím o 30 % v cílové skupině diváků ve věku 4 až 14 let. Podobně jako dětským kanálům se během července a srpna pravidelně daří také filmovým a seriálovým televizím.

Celkový podíl na sledovanosti kanálů AMC, AXN, CS Film, FilmBox, FilmBox Stars, Film+ a JOJ Cinema byl o letních prázdninách v porovnání s prvními šesti měsíci v roce vyšší o 18 % v cílové skupině diváků ve věku 15 až 69 let. „Větší zájem televizních diváků o filmy a seriály během letních prázdnin je každoročním trendem. Na celkovém čase tráveném sledováním televize se filmy a seriály v červenci a srpnu podílejí z více než 50 %,“ uzavřel manažer Atmedia.

autor: lukpo
Spustit audio

Související