Český rozhlas dá před Vánocemi na propagaci DAB+ osmnáct milionů korun, spoty poběží i na TV Nova

25. listopad 2021

Digitální rádio DAB+ bude Český rozhlas propagovat před vánočními svátky nejen prostřednictvím vysílání televize Prima, ale premiérově i na konkurenční Nově. Na středečním zasedání Rady ČRo v Hradci Králové to oznámil přítomným ředitel komunikace veřejnoprávního média Jiří Hošna. Masivní kampaň vyjde rozhlas na 18 milionů korun.

Český rozhlas od pondělí 22. listopadu naplno rozjel komunikační kampaň a zároveň pokračuje před vánočními svátky v komunikaci s výrobci a obchodníky tak, aby byl zásobený trh digitálními rádii a oni technologii sami aktivně propagovali. „Chtěli jsme prodej podpořit co nejvíce, protože na tom stojí úspěch digitálního vysílání,“ oznámil radním Hošna. Jmenoval například spolupráci s řetězcem DATART, který na DAB+ vsadil na předvánočním trhu.

Čtěte také

„Spolupracujeme i s dalšími velkými prodejci, jako je například Alza, v minulém roce jsme úspěšně spolupracovali například s řetězcem Lidl. Ideální model je ten, když partner si u nás objednává komerční prostor pro reklamu na digitální rádio a zároveň technologii podporuje ve svých vlastních marketingových materiálech. U Lidlu se to dělo v minulém roce, u DATARTu se to děje teď,“ přiblížil ředitel Komunikace, marketingu a obchodu Jiří Hošna.

Propagace digitálního rádia před vánočními svátky má být masivní a Český rozhlas do ni vložil osmnáct milionů korun. Nejde přitom o částku, kterou by rozhlas disponoval získáním z koncesionářských poplatků, ale naopak reklamních a marketingových aktivit.

„Jdeme do všech mediatypů. Na všech klíčových dopravních uzlech máme mediapostery s informací o vypínání střední vlny a technologii DAB+. Budeme na bigboarderech, na double bigboardech a na LED obrazovkách budou dynamické formáty,“ vyjmenoval vedoucí komunikace Českého rozhlasu.

Čtěte také

Reklama na digitální rádio DAB+ nebude chybět ani dálničních mostech, a to vzhledem k cílení na řidiče, kteří jsou pro danou technologii nepostradatelní. „Tisková reklama bude k vidění opět v celostátních denících včetně hlavních stran, magazínech a regionálním tisku. Kromě Primy budeme mít letos reklamu na DAB+ i na TV Nova,“ doplnil Jiří Hošna.

Objednána je i reklama na velkých online serverech a dále propagace prostřednictvím prvků od Seznamu a Googlu. Český rozhlas dále podpoří znalost technologie DAB+ ve vysílání jednotlivých stanic pomocí spotů a chybět nebude ani sponzoring časomíry. Moderátoři jsou o DAB+ vzděláváni pomocí interního manuálu, chybět nebudou ani soutěže a přijímače budou dostávat i hosté ve studiu, jako například loni Zdeněk Svěrák.

Čtěte také

V rámci propagační akce „Chyť si svůj DAB“ bylo díky stanici Dvojka a regionálním okruhům rozdáno posluchačům 860 digitálních přijímačů. Soutěž byla podle Hošny úspěšná a byl o ni velký zájem. Dále zmínil, že Český rozhlas plánoval rozdávat seniorům digitální rádia i v rámci projektu Ježiškova vnoučata, ale osobnímu setkávání bohužel současná covidová doba příliš nepřeje. Od listopadu až do 10. ledna Český rozhlas provozuje také call centrum, které komunikuje přímo s posluchači nacházející se na středních vlnách. 

Celkově do kampaně veřejnoprávní médium investuje osmnáct milionů korun, což je na poměry Českého rozhlasu velká částka. „Souvisí to s tím, že jsou to naše dva velké strategické milníky. Jde nám jak o rozvoj digitálního vysílání DAB+, tak i o to, aby ukončení střední vlny proběhlo co nejlépe,“ uzavřel své vystoupení před radními Jiří Hošna.

autor: lukpo
Spustit audio

Související