Digitální rádio v Německu spouští novou kampaň
ARD, Deutschlandradio, soukromé vysílací společnosti a další členové sdružení Digitalradio Deutschland společně propagují digitální rozhlasový standard DAB+ novou celonárodní kampaní. Od 31. května do 13. června budou nejrůznější typy reklamy v televizi a rozhlase a rovněž v tisku a online pod celonárodním novým mottem: „Poslouchej, co chceš, ale poslouchej to správně. S novou generací rádia.“
Se začátkem nového období kampaně začne také nová kampaň na podporu DAB+ v ARD. Má dále zvýšit povědomí o digitálním rádiu a zejména ještě pevněji zakotvit výhody DAB+ v povědomí posluchačů.
Kampaň se proto zaměřuje na nové motto: „Poslouchej, co chceš, ale poslouchej to správně“, které originálním, jednoduchým a snadno sdělitelným způsobem znovu uvádí na scénu výhody standardu DAB+: „Poslouchej, co chceš,“ poukazuje na širokou a rostoucí rozmanitost programů v DAB+ a dovětek: „…ale poslouchej to správně,“ zdůrazňuje vysokou kvalitu zvuku a příjmu, díky nimž je DAB+ standardem pro moderní rozhlasové publikum.
Čtěte také
Nová kampaň je o rozmanitosti a humoru. Ukazuje zábavnou formou rozmanitost nabízených programů ve všech žánrech tím, že zábavnou formou prezentuje jejich protiklady. Kromě výhod standardu DAB + nabízí kampaň partnerům také vizuálně přitažlivou přítomnost DAB+, která zaujme svou nápadností a hlasitostí nejen v éteru, ale zejména na místech prodeje.
K prvkům mediální kampaně, která proběhne mezi 31. květnem a 13. červnem patří televizní spoty na prvním a třetím programu, celostátní rozhlasové spoty a upoutávky na programy ve veřejném a soukromém rádiu, stejně jako nové obrazové motivy pro použití v tisku a online marketingu, například na sociálních sítích.
Čtěte také
Vícekanálovou komunikaci završují školení pro zaměstnance ve více než 1 000 obchodech s elektrotechnikou, stejně jako označení regálů v prodejnách logem DAB+.
Dvakrát do roka vysílají členové sdružení Digitalradio Deutschland společnou kampaní signál na podporu digitálního pozemního rádia. Na začátku září bude také rozhlasový tematický den o DAB+ na ARD a Deutschlandradiu. Pro druhou vlnu kampaně pro vánoční období mezi 22. listopadem a 5. prosincem se plánují další široké aktivity.
Aktuální kampaň je založena na neustále rostoucí popularitě DAB+. Čtvrtina všech domácností má nyní zařízení s DAB+. V roce 2020 se v Německu prodalo přibližně 1,83 milionu komerčně dostupných rádií s DAB+; v domácnostech se již používá více než 17 milionů přístrojů.
Čtěte také
Vzhledem k rostoucí nabídce programů si stále více lidí volí DAB+. Existuje více než 270 regionálně odlišně vysílaných programů od veřejných a soukromých poskytovatelů, z nichž 70 se k posluchačům dostává výhradně prostřednictvím DAB+ a IP. Do léta bude v Německu k dispozici až 29 celonárodních stanic.
Deutschlandradio doplňuje společné červnové celostátní aktivity regionálními DAB+ kampaněmi, které vybízejí k přechodu z FM na DAB+. Jako první veřejnoprávní vysílací společnost začalo Deutschlandradio v posledních letech implementovat čistě digitální distribuci programů ve vybraných regionech. S přechodem na jiné regiony pokračuje Deutschlandradio na této cestě a zdůrazňuje svou pověst průkopníka DAB+.
Autorem textu je na základě tiskové zprávy organizace Digitalradio Deutschland Mezinárodní oddělení Českého rozhlasu.
Související
-
Český rozhlas podporuje digitální rádio DAB+ rozsáhlou kampaní
Český rozhlas odstartoval další vlnu kampaně informující o benefitech digitálního vysílání DAB+. Jde o pokračování komunikačního konceptu z roku 2018 s názvem „Doba DABová“
-
Německo: Odstartuje celoplošná kampaň na podporu digitálního rádia DAB+
Součástí informační kampaně, která cílí na předvánoční trh, budou televizní i rozhlasové spoty, tisková reklama i rozsáhlé aktivity na sociálních sítích.
-
Belgická DAB+ kampaň zdůrazňuje nezbytnou roli rozhlasu v současné době
Posluchač se nemusí díky DAB+ připojovat k internetu, ať už pevného, tak i mobilního. Náklady na příjem signálu jsou tak kromě pořízení samotného rádia prakticky nulové.