Němci spustili velkou kampaň k propagaci DAB+, reflektuje i konec FM v Šlesvicku-Holštýnsku

18. listopad 2024

ARD, Deutschlandradio, soukromé stanice, výrobci a další členové organizace Digitalradio Deutschland upozorňují mezi 11. listopadem a 1. prosincem na výhody digitálního vysílání DAB+. Pro Šlesvicko-Holštýnsko, kde se v příštím roce začne vypínat analogové FM vysílání, je připraveno tentokrát speciální zacílení.

Čtěte také

Mezi prvky kampaně, které jsou během akčního období využívány napříč médii, patří televizní spoty v programech ARD, stejně jako rozhlasové spoty a upoutávky. Tiskové reklamy a články v odborných publikacích, stejně jako newslettery a doprovodná kampaň na sociálních sítích, doplňují i další aktivity. Letošní kampaň s mottem „S DAB+ pro každého to nejlepší!“ probíhá ve dvou vlnách. Zapojeny jsou i obchodní řetězce.

Speciální zacílení s hashtagem #SHhoertdigital má tentokrát německá spolková země Šlesvicko-Holštýnsko. Zapojení partneři kladou důraz na postupný přechod z FM na DAB+, který bude probíhat až do roku 2031. Zřízena byla i speciální webová stránka www.dabplus.de/sh, jednotný slogan, probíhá komunikace prostředníctvím sociálních sítích, rozhlasových spotů a plakátů. Zprávu o ukončení FM vysílání by tak nikdo neměl minout.

Čtěte také

Aktuální kampaň je silným signálem pro DAB+ od veřejnoprávních i soukromých stanic. Divák má díky této technologii k dispozici rostoucí rozmanitosti programů. V každé třetí německé domácnosti je nyní k dispozici alespoň jeden DAB+ přijímač. V aktuální Mediální analýze Audio II 2024 se rádio nadále ukazuje jako stabilní masové médium. Poslechovost digitálních programů vzrostla průměrně o 9 %, u mladších lidí od 14 do 29 let dokonce o 14 procent.

autor: lukpo
Spustit audio

Související