Poslech rádia je pro řidiče samozřejmostí, zjistil průzkum, drtivá většina za něj nechce platit

9. listopad 2021

Studie společnosti Edison Research realizovaná v několika zemích pro organizaci WorldDAB zjistila, že u více než 80 % spotřebitelů je méně pravděpodobné, že si koupí nebo pronajmou automobil bez vestavěného rozhlasového tuneru. Konzumace rozhlasového vysílání je tu výrazně vyšší než u jakékoli jiné formy audiosystému v automobilu. 93 % z více než šesti tisíc dotázaných chce, aby přístup k rozhlasovému vysílání zůstal zdarma.

Podle mezinárodní studie, kterou dnes zveřejnila společnost Edison Research, stále dominuje po celém světě rozhlasové vysílání jako nejpreferovanější zdroj zábavy v autě. 90 % respondentů průzkumu tvrdí, že rozhlasový tuner by měl být standardní výbavou každého vozu, což je trend, který je konzistentní napříč věkovými skupinami.

Průzkum také odhaluje, že dostupnost rádia má velký vliv na rozhodování spotřebitelů o koupi vozidla. 82 % potenciálních kupujících automobilů tvrdí, že by si s menší pravděpodobností koupili nebo pronajali vozidlo, které není vybaveno vestavěným rozhlasovým tunerem. Studie zadaná organizací WorldDAB zahrnovala rozhovory s obyvateli Austrálie, Francie, Německa, Itálie, Velké Británie a Spojených států.

Při zvažování nejcennějších standardních funkcí v novém voze je tuner pro rozhlasové vysílání u respondentů na prvním místě (hodnocení „důležité“ podle 89 %), následují USB porty (hodnocení jako „důležité“ podle 86 %) a dostupnost Bluetooth (hodnoceno jako „důležité“ 85 %). Možnost zrcadlení smartphonu je v případě Android Auto vybráno jako „důležité“ pro 65 % a Apple CarPlay pouze 54 %.

Čtěte také

65 % respondentů uvedlo, že poslouchají rozhlasové vysílání v autě „často“, oproti 23 % u online streamovacích hudebních služeb a 15 % v případě CD. Pokud jde o úrovně využití, jasná většina (80 %) souhlasí s tvrzením, že „rádio poskytuje lepší zážitek z poslechu v autě než jiné audio zdroje.“ Respondenti uvedli, že hlavním důvodem poslechu jsou „zpravodajství a informace“ (63 %), následuje „poslech oblíbené skladby“ (42 %).

Jasná většina řidičů nechce platit za rádio. 93 % dotázaných v průzkumu uvedlo, že je „důležité“, aby rádio zůstalo volně dostupné, jako je tomu v současnosti prostřednictvím analogových a digitálních rozhlasových tunerů. Důležitost volně šířeného rádia byla zdůrazněna obavami motoristů z poplatků za přenos dat streamovaného obsah. 70 % dotázaných uvedlo, že se zajímají o množství přenesených dat, která mají k dispozici.

Čtěte také

Nejoblíbenějším místem pro poslech rádia byl v dotazovaných zemích automobil, který uvedlo v průměru 89 % respondentů, následuje 75 % těch, jež poslouchají oblíbenou stanici doma a 39 % v práci. 

Tom Webster, senior viceprezident společnosti Edison Research, k průzkumu mimo jiné uvedl: „Zhruba dvě třetiny motoristů ve všech zkoumaných zemích uvedly, že by neposlouchaly své oblíbené rozhlasové stanice, pokud by byly dostupné pouze online. Pro spotřebitele je dostupnost bezplatného, ​​snadno přístupného rozhlasového vysílání jako standardu nezbytnou součástí automobilového zábavního systému.“

autor: lukpo
Spustit audio

Související