Televize Prima a zástupci O2 TV opět u jednacího stolu, zákaz přeskakování reklam se posouvá až na červen

22. únor 2022, aktualizováno

Společnost FTV Prima nebude vyžadovat blokování, případně omezení přetáčení reklamních přestávek na svých kanálech od 1. března, ale přesouvá ho až na červen. Firma tento krok zdůvodnila ochotou vyjít operátorům vstříc. Pro technickou realizaci připravila čtyři varianty řešení, které se týkají buďto IPTV operátorů nebo internetových televizí, jenž dané řešení nabízejí.

Čtěte také

„Rozhodli jsme se vyjít vstříc žádostem některých operátorů, pro které je zavedení nového technického řešení komplexní s ohledem na jejich platformy pro různá zařízení. Konečný termín zavedení nových pravidel pro omezení přetáčení obchodních sdělení stanovujeme na 1. června 2022. Věříme, že tímto rozhodnutím získáme navíc dostatek času, aby operátoři mohli připravovaná řešení odladit a otestovat. Zároveň to všem umožní vysvětlit chystané změny divákům a zákazníkům,“ uvedl při této příležitosti Vladimír Pořízek, komerční ředitel skupiny Prima.

Prima zahájila směrem k divákům v uplynulých týdnech intenzivní kampaň, v níž informovala, že nejpozději 1. března dojde k vyřazení programů FTV Prima z nabídky placené služby O2 TV. Tato skutečnost pochopitelně vzbudila velký mediální ohlas, protože O2 Czech Republic je největším IPTV operátorem na trhu.

FTV Prima tehdy prezentovala vyřazení svých programů z nabídky společnosti jako hotovou věc, podle informací portálu Digitální rádio ale nakonec obě strany usedly k jednací stolu, což se nyní potvrzuje právě posunem původně zamýšleného termínu.

Dnes oznámený odklad nových požadavků Primy na pravidla pro přetáčení pořadů ve zpětném zhlédnutí považujeme za správnou věc, za kterou jsme bojovali a ze které profituje především divák. Je zřejmé, že nový tržní standard pro podmínky distribuce televizních kanálů v prostředí IPTV je nutné projednat a připravit mnohem důkladněji, což si žádá mnohem více času. Jsme rádi, že jsme pomohli především divákům," uvedla mluvčí O2 Kateřina Mikšovská.

Čtěte také

„Zdroje z reklamních příjmů jsou pro nás coby komerční televizi zcela zásadní, v praxi jde o hlavní zdroj financování výroby našich pořadů. Stále rostoucí trend zpětného sledování pořadů a s tím spojeného přetáčení reklam v kombinaci se všeobecným trendem růstu cen, který zvyšuje náklady na produkci pořadů, je pro naši skupinu nadále neúnosný. Zatímco operátoři na nabídku zpětného přehrávání bez reklam lákají v reklamních kampaních nové zákazníky, my mezitím každoročně přicházíme o stovky milionů korun z neodvysílané reklamy,“ doplnil Vladimír Pořízek.

FTV Prima připravila následující varianty řešení

  • Televizní reklamy budou moci uživatelé přeskočit během zpětného sledování po méně než polovině přehrávání reklamního bloku. Bude-li například osmiminutový, po třech minutách bude divákovi umožněno jej přetočit.
  • Standardní TV reklama během zpětného sledování bude nahrazena aktuální jinou onlinovou reklamou, v rozsahu jen 1,15 minuty ve čtyřech reklamních blocích do hodiny, což je takřka třikrát méně, než je u nás divák zvyklý.
  • Operátor vykoupil práva na možnost přeskakování reklamy při zpětném sledování, a diváci tak mohou sledovat Primu dál, jak byli dosud zvyklí.
  • Pokud operátor žádnou z těchto variant není schopen zabezpečit (například z technických důvodů), musí přetáčení reklamy během zpětného přehrávání programu zakázat. Diváci uvidí všechny reklamní spoty tak, jak byly přehrány ve standardním vysílacím čase.

Zároveň s posledním krokem FTV Prima zintenzivnila aktualizaci programových schémat, divákům se tak při zpětném zhlédnutí načte vždy přesný začátek pořadu, a nebudou tedy muset ztrácet čas jeho hledáním. Pokud diváci chtějí nadále sledovat pořady skupiny Prima bez reklam, mohou také využít placenou službu „iPrima Bez reklam“.

autor: lukpo
Spustit audio

Související